خبرگزاری کار ایران

مدیر دبیرستان شهید فخار کاشان:

دانش آموزان کاشانی با طرح " بهار کتابخوانی " از سال جدید استقبال می‌کنند

کد خبر : ۱۵۴۳۹۰

مدیر دبیرستان شهید فخار کاشان از اجرای طرح بهار کتابخوانی در استقبال از بهار و سال جدید در این واحد آموزشی خبر داد

ایلنا: مدیر دبیرستان شهید فخار کاشان از اجرای طرح بهار کتابخوانی در استقبال از بهار و سال جدید در این واحد آموزشی خبر داد.

«سید علی طالبی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی نشانگر رشد فرهنگی و ملی هر کشور است و تعداد کتاب‌ها و نشریه‌های هر کشور، به عنوان معیار توسعه یافتگی و بی‌توجهی به کتاب و کتابخوانی یک بیماری فرهنگی و اجتماعی به حساب می‌آید.

به گفته وی، در راستای اجرای این طرح، طی دو هفته اول اسفند، علاقه دانش آموزان با پاسخ به سوال «دوست دارید بیشتر چه کتاب‌های را مطالعه کنید» شناسایی شد تا به اختیار خود یکی از رشته‌های علمی، ادبی، تاریخی، ورزشی و رمان را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: بعد از طبقه بندی کتاب‌ها، دانش آموزان کتاب دلخواه خود را انتخاب می‌کند تا در تعطیلات نوروز به همراه خانواده خود آن را مطالعه کنند و در پایان تعطیلات کتاب را به همراه نتیجه و خلاصه‌ای که تنظیم کرده و به مدرسه بر می‌گرداند.

وی تصریح کرد: افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان و همکاران، تشویق به انتخاب کتاب مطابق علاقه و نیاز خود و توسعه و ترویج علم در خانواده‌ها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: نبود کتاب متناسب با سطح یادگیری دانش آموزان، کمبود فضای کتابخانه در مدارس که جای مناسب برای مطالعه آن‌ها باشد و کتابهای فرسوده از جمله موانع علاقه دانش آموزان به کتاب و کتابخانه است.

طالبی گفت: در فروردین ماه آینده، دانش آموزان در مراسم صبحگاهی، به ارائه خلاصه کتاب پرداخته و بهترین اجرا از امتیازهای جایزه نقدی، نمره مثبت درسهای پرورشی و مطالعات اجتماعی برخوردار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز