خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان خطاب به اروپایی‌ها:

ایران اوکراین نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۵۹

ملت ایران به خانم اشتون، آقای اوباما و سایر مقامات غربی و آمریکایی تذکر می‌دهد بدانید ایران اوکراین نیست که هر غلطی را بتوانید در آن انجام دهید

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان گفت: ملت ایران به خانم اشتون، آقای اوباما و سایر مقامات غربی و آمریکایی تذکر می‌دهد بدانید ایران اوکراین نیست که هر غلطی را بتوانید در آن انجام دهید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حاشیه‌های حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران اظهار داشت: دیداری که خانم اشتون با دو نفر از محکومان فتنه ۸۸ داشت بر خلاف عرف دیپلماتیک بود بنابراین نهادهای مسئول به خصوص وزارت اطلاعات و امور خارجه باید بابت این جریان، پاسخگوی ملت ایران و خانواده معظم شهدا باشند.
وی با اشاره به سابقه داشتن چنین اتفاقی در سال جاری بیان داشت: پیش از این نیز هیئت اروپایی دیگری در اقدامی خارج از اصول دیپلماسی به ملاقات برخی از محکومان فتنه ۸۸ رفتند اما در آن زمان هم هیچ کس مسئولیت این دیدار را بر عهده نگرفت.
امام جمعه کاشان با محکوم کردن اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا و غرب در امور داخلی سایر کشورها تصریح کرد: ملت ایران به خانم اشتون، آقای اوباما و سایر مقامات غربی و آمریکایی تذکر می‌دهد بدانید ایران اوکراین نیست که هر غلطی را بتوانید در آن انجام دهید.
نمازی همچنین با اشاره به اعلام تمدید تحریم‌ها به مدت یک سال از سوی رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: حال بیشتر مشخص می‌شود سخنانی که این این کشورها در مذاکرات بر زبان جاری می‌سازند تنها شعار است و مانند سایر شعارها نظیر دموکراسی و آزادی خود به آن پایبند نیستند.
وی همچنین با انتقاد از موضعگیری تأسف‌آور دبیرکل سازمان ملل متحد و متهم کردن ایران اسلامی به نقض حقوق بشر عنوان کرد: آنها چگونه ما را به واسطه اعدام چند صادر کننده و تولید کننده عمده مواد مخدر که میلیون‌ها جوان این سرزمین را به تباهی می‌کشند به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما رفتار خودشان در بحرین و سوریه و غزه که اکنون با هواپیماهای نظامی صهیونیست‌ها مباران می‌شود را نوعی حقوق بشر تعبیر می‌کنند.
نمازی همچنین با ابراز خرسندی از نبرد جانانه فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها فت: شلیک ۱۲۰ موشک به سمت اسرائیل هیونیست‌ها را به وحشت انداخت و آنها ا مجبور به حضور در پناهگاه‌ها کرد و نشان داد قدرت حقیقی متعلق به سلام است.
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخنرانی مقام هبری در جمع صدها نفر از مسئولان دستگاه‌های مختلف، فعالان اقتصادی و دیران مراکز «علمی، رسانه‌ای، نظارتی»، فرازهایی از بیانات معظم‌له را ر این دیدار در خصوص مؤلفه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی لزوم توجه به طبقات محروم بیان کرد.
نمازی همچنین با تأکید بر لزوم تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی بیان داشت: قتصاد مقاومتی به هیچ عنوان به معنای ریاضت اقتصادی نیست و به مفهوم آن یست که مردم باید سختی و ریاضت بکشند.
وی در ادامه با اشاره به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه ابراز داشت: اید حرمت ایام فاطمیه که ملت ایران عزادار دخت نبی اکرم(ص) است حفظ شود نباید به بهانه عید نوروز با برگزاری مراسم و یا محافلی که دور از شأن ک جامعه توحیدی است حرمت این ایام را خدشه‌دار کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در کاشان به مسئله اتفاقات ناگوار چهارشنبه آخر هر سال یز اشاره کرد و گفت: از نوجوانان و جوانان انتظار می‌رود سلامتی خود را ه باید صرف تحصیل، اشتغال و تولید ملی شود را به بهای چند لحظه احساس ودگذر در معرض خطر قرار ندهند.
نمازی همچنین از نیروی انتظامی و مسئولان دستگاه‌های نظارتی نیز خواست با ستگیری و برخورد قاطع با توزیع‌کنندگان مواد حترقه اجازه ندهند فضای امعه ناامن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز