خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران؛

اقتصاد با پهن کردن فرش قرمز برای خارجی‌ها متحول نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۳۳۳

در حال حاضر، یک واحد تولیدی باید برای ورود مواد اولیه خود ۱۳۰ درصد پول پرداخت کند که این خود به مثابه تحریم داخلی است و تولید را در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه کرده است.

پهن کردن فرش قرمز برای خارجی ها اقتصاد را متحول نخواهد کرد، بنابراین در گام اول باید به فکر رونق تولیدکنندگان داخلی باشیم. البته در این میان باید برخی قوانین و مقررات زاید را از سر راه تولید برداریم چراکه به صورت کارشناسی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل حجازی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به الزامات پیاده سازی اقتصاد مقاومتی از سوی بخش خصوصی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: به نظر می‌رسد که بانک‌ها می‌توانند از جمله دستگاه‌هایی باشند که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاری رسان بخش خصوصی شوند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در این راستا به منظور تحقق این سیاست‌ها و افزایش تولید داخلی، بانک‌ها باید اعتماد بیشتری به واحد‌های تولید داشته باشند، ضمن اینکه باید به صراحت اعلام کرد که ۷۰ درصد مشکلات فعلی اقتصاد کشور ناشی از سوء مدیریت است و بخشی کمی به تحریم ها بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: اعتماد به واحد‌های تولیدی داخلی از جمله راهکارهای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است، این در حالی است که می توان، توان تولید داخل را با تزریق نقدینگی بانک‌ها به ۵ برابر افزایش داد.

به گفته حجازی، در حال حاضر سیستم بانکی کشور هیچگونه نقدینگی را به واحدهای تولیدی تزریق نمی کنند و اگر هم در معدود مواردی تامین نقدینگی از سوی بانک صورت می گیرد، سود دریافتی از تولیدکننده ۲۷ درصد است که با لحاظ کردن ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۳۳ درصد حق تامین اجتماعی، قیمت کالاها به صورت غیررقابتی بالا می رود.

وی اظهار داشت: تا زمانی که به تولید داخلی بها داده نشود، پهن کردن فرش قرمز برای خارجی‌ها اقتصاد را متحول نخواهد کرد، بنابراین در گام اول باید به فکر رونق تولیدکنندگان داخلی باشیم. البته در این میان باید برخی قوانین و مقررات زاید را از سر راه تولید برداریم چراکه به صورت کارشناسی صورت نگرفته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: در حال حاضر، یک واحد تولیدی باید برای ورود مواد اولیه خود ۱۳۰ درصد پول پرداخت کند که این خود به مثابه تحریم داخلی است و تولید را در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رونق تولید و افزایش آن، باید دستو‌رالعمل‌های زاید را لغو کرد و شرایط را برای شکوفایی اقتصادی و خروج تولید از رکود فراهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز