خبرگزاری کار ایران

به نام جهانی‌سازی دلار به جیب می‌زنند؛

سلامی: لازم باشد کفن می‌پوشم و جلوی وزارت‌ورزش تحصن می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۰۸

آقایان به بهانه جهانی‌کردن کونگ‌فو، شرکتی خصوصی راه‌اندازی کردند و همه را حتی وزارت ورزش را فریب دادند / تا تحقق کامل خواسته‌هایمان به خصوص بازگشت نام کونگ فو به فدراسیون، از پای نخواهیم نشست.

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون کونگ‌فو گفت: حتی اگر لازم باشد کفن می‌پوشم و در مقابل وزارت ورزش تحصن می‌کنم تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانم.

به گزارش ایلنا، احمد سلامی، عضو سابق کمیته فنی و رئیس سابق کمیته پژوهش و تحقیقات فدراسیون کونگ‌فو و بنیانگذار سبک کانگ‌فو ۲۱، در مورد اوضاع و احوال فدراسیون و همچنین تخلفات صورت گرفته در زمان ریاست قبلی فدراسیون کونگ‌فو به سوالات خبرنگار ایلنا چنین پاسخ داد:

به چه دلیل شما را کنار گذاشتند؟

- چون بنده با سیاست‌های غلط مسوولان وقت مخالفت می‌کردم. اینها برخلاف قانون و مغایر با اهداف فدراسیون کونگ‌فو، شرکتی را به نام گیتی‌گستر راه‌اندازی کرده بودند که طی آن تمامی دارایی‌های مادی و معنوی این فدراسیون را به یغما بردند.

در این شرکت چه کارهایی انجام می‌شد؟

- این آقایان با آرم وزارت ورزش و فدراسیون کونگ‌فو، کارهای خلاف قانون انجام می‌دادند. مثلا دوره‌های مربیگری بین‌المللی برگزار می‌کردند و از شرکت‌کنندگان دلار می‌گرفتند. آنها از روسای سبک‌ها تعهد گرفته بودند که همه باید زیر نظر این شرکت خصوصی کار کنند و هر کس با این خواسته آنها مخالف می‌کرد، او را کنار می‌گذاشتند و سبک‌اش را ممنوع‌الفعالیت می‌کردند.

شما برای این گفته خود سند هم دارید؟

- یکی از شرکت‌کنندگانی که از شهر زابل آمده بود، می‌گفت با سختی‌های فراوان مبلغ ۳۶۰ دلار فراهم کرد و به حساب شخصی یکی از آقایان ریخت. این شخص خودش این مساله را به من گفت.

کدام سبک‌ها ممنوع‌الفعالیت شدند؟

- کانگ‌فو ۲۱، پرشین کونگ‌فو، کونگ‌فو توآ و کونگ‌فو توتایما که همگی به مدت ۴ سال محروم شدند.

اما بقیه سبک‌ها که با رئیس سابق فدراسیون همکاری کردند…

- چون می‌ترسند آنها هم مثل این ۴ سبک، با محرومیت روبرو شوند، اما مطمئن باشید آن ۸ سبک هم با تخلفات آقایان مخالف هستند.

گویا مجددا مجوز فعالیت گرفته‌اید؟

- بله، اما این برای ما کافی نیست و تا تحقق کامل خواسته‌هایمان به خصوص بازگشت نام کونگ فو به فدراسیون، از پای نخواهیم نشست.

مگر الان نام فدراسیون، کونگ‌فو و هنرهای رزمی نیست؟

- هست، اما این نام غیرقانونی و دست پرورده آقایان است.

شما حتی به دیوان عدالت اداری شکایت کردید…

- بله و در این راستا پرونده‌ای ۸۰۰ صفحه‌ای نیز تشکیل شد و ۸۰ قاضی بر روی آن کار کردند و رأی دادند.

آیا رأی صادر شد و نظر دیوان چه بود؟

- دیوان حکم صادر کرده که این اقدامات ممنوع و غیرقانونی است.

اما یکی از همین آقایان اخیرا در سمت خود در وزارت ورزش ابقا شد…

- می‌دانید چرا؟ چون وزیر ورزش شخصیتی دانشگاهی است، اما با قانون ورزش آشنایی چندانی ندارد. سال‌هاست شورای عالی ورزش چه در سازمان تربیت بدنی وقت و چه در وزارت ورزش و جوانان، تشکیل نشده، به همین دلیل است که ورزش ایران در دنیا منزوی و در داخل کشور در حال نابودی است.

اما یکسری اقدامات در سازمان تربیت‌بدنی و بعد از آن وزارت ورزش، بد نبودند، مثل تشکیل شورای ساماندهی سبک های رزمی.

- اتفاقا همین شورای ساماندهی هم غیرقانونی است. چرا که اساسنامه و اعضای آن را باید شورای عالی ورزش تدوین و تعیین کند. ماده ۸ اساسنامه سازمان تربیت بدنی و همچنین وزارت ورزش می گوید شورای عالی ورزش باید در دل این دو نهاد تشکیل شود که در این سال ها این کار انجام نشده است.

حالا می‌خواهید چه کار کنید؟

- حتی اگر لازم باشد کفن می‌پوشم و در مقابل وزارت ورزش اعتراض خود را به گوش مسئولان می‌رسانم. اگر هم در داخل موفق نشویم، از طریق مراجع بین المللی اقدام خواهیم کرد.

قبول دارید بین‌المللی کردن یک ورزش ایرانی آن هم با پیشوند کونگ‌فو، کار اصلا راحتی نبوده و حتی‌نشدنی است؟ چون در دنیا ووشو عام‌تر از کونگ‌فو است…

- این نظریه تعدادی از افراد است که ورزش وارداتی ووشو را وارد ایران کردند و از طریق آن هزاران دلار به جیب می‌زنند. در حالیکه ووشو از دل کونگ‌فو بیرون آمده و به همین دلیل بر روی آن تبلیغ کردند. در مورد جهانی‌کردن کونگ‌فو نیز باید بگویم برخی از این موضوع سوء استفاده‌های زیادی کردند. آقایان به بهانه جهانی‌کردن کونگ‌فو، شرکتی خصوصی راه‌اندازی کردند و همه را حتی وزارت ورزش را فریب دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز