خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفتگو با ایلنا؛

حقوق مصرف کنندگان حامی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۴۱

هر چند باید به دلیل اشتغال زایی از کالای تولید داخل حمایت شود اما حمایت از تولیدات داخل به معنای این نیست که از هر کالایی با هر قیمتی حمایت شود بلکه باید قیمت در کنار کیفیت کالا مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفت: مصرف کنندگان با حقوق خود آشنا نیستند و حقوق مصرف کنندگان حامی ندارد.

مسیح انصاری، مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان با بیان اینکه مصرف کنندگان با حقوق خود آشنا نیستند اظهار داشت: این موضوع باعثشده تا اطلاعات مردم از بحثتولید تنها به قیمت منتهی شود در حالی که باید آگاهی از حقوقشان در مورد کالا و خدمات نیز گسترش پیدا کند.

وی افزود: همچنین الگوی صحیح مصرف به مصرف کنندگان باید بیان شود و انجمن حمایت از مصرف کنندگان با آگاهی دادن به مردم کمک به هزینه های اقتصادی خانوار را مد نظر دارد.

وی گفت: هر چند باید به دلیل اشتغال زایی از کالای تولید داخل حمایت شود اما حمایت از تولیدات داخل به معنای این نیست که از هر کالایی با هر قیمتی حمایت شود بلکه باید قیمت در کنار کیفیت کالا مد نظر قرار گیرد.

انصاری تصریح کرد: این که جدیداً درج قیمتها در کالاها دیده نمی‌شود و یا حراجی‌ها ساماندهی نشده است نشان می‌دهد که این امور نیاز به بررسی دارند و باید ازحقوق مصرف کنند گان دفاع کرد تا به آنها اجحاف نشود.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد هم اکنون باید نهادهای مردمی فعال تر شوند گفت: حقوق مصرف کندندگان حامی ندارد وجای خالی انجمنهای صنفی حمایت از تولید کنندگان ومصرف کنندگان خالی است و به آن بهایی داده نمی شود.

مدیر عامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان در خاتمه افزود: این انجمن از سال ۸۶ برای تاسیس نشریه‌ای به منظور اطلاع رسانی اقدام کرده اما تاکنون از وزارت ارشاد پاسخی دریافت نکرده است این در حالی است که نشریه‌ای با عنوان حمایت از مصرف کنندگان هیچ گونه تشابه دیگری با نشریات دیگر ندارد و جای خالی آن به شدت احساس می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز