خبرگزاری کار ایران

تولیدکنندگان لاستیک در گفتگو با ایلنا مطرح کردند؛

افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بهانه‌ای برای پوشش تکنولوژی فرسوده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۹۲

برای تعیین تاثیر افزایش نرخ خوراک بر تولیدات صنایع باید تاثیر آن بر قیمت نهاده‌ها و همچنین میزان گازی که هر واحد تولیدی مصرف می‌کند مورد بررسی قرار گیرد سپس میزان افزایش نهایی قیمت محصولات این نوع از صنایع را اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع لاستیک سیمرغ گفت: در صورتی که نرخ خوراک پتروشیمی افزایش قیمت مواد اولیه را بدنبال داشته باشد صنایع نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان و توقف کارخانه مجبورند قیمت تمام شده محصول خود را بالا ببرند.

مرتضی نیازپور مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع لاستیک سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها(گاز مصرفی) بر قیمت محصولات صنایع لاستیک کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات در این زمینه این است که ما مواد اولیه و نهاده ها را با ارز آزاد خریداری می‌کنیم اما در زمان فروش مجبور به تبعیت از محدودیت قیمتی اعمال شده از سوی سازمان حمایت هستیم.

وی افزود: در حال حاضر کائوچوی مصنوعی گرید ۱۲-۱۷ SBR و ۱۵۰۲ به مدت یک هفته است که در بورس عرضه نمی‌شود و مشکلاتی را برای صنایع بوجود آورده است.

نیازپورگفت: در صورتی که نرخ خوراک پتروشیمی افزایش قیمت مواد اولیه را بدنبال داشته باشد صنایع نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان و توقف کارخانه مجبورند قیمت تمام شده محصول خود را بالا ببرند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها تصریح کرد: برای تعیین تاثیر افزایش نرخ خوراک بر تولیدات صنایع باید تاثیر آن بر قیمت نهاده‌ها و همچنین میزان گازی که هر واحد تولیدی مصرف می‌کند مورد بررسی قرار گیرد سپس میزان افزایش نهایی قیمت محصولات این نوع از صنایع را اعلام کرد.

این تولیدکننده لاستیک در خصوص اینکه آیا افزایش قیمت خوراک بهانه‌ای برای افزایش قیمت محصولات نهایی شماست در حالی که تولید کنونی به جهت به کارگیری تکنولوژی فرسوده مقرون به صرفه نیست، خاطرنشان کرد: قطعا در صنعت تولید تایر باید نوسازی صورت گیرد و دانش و تکنولوژی تغییر کند که در این زمینه در تلاش هستیم تا تکنولوژی‌ها خود را به روز رسانی کنیم.

وی ادامه داد: حذف یارانه زمانی خوب است که نگاه ویژه‌ای به صنعت داشته باشیم در صورتی که در دولت گذشته هیچ کمکی به صنعت نشد لذا امیدواریم از این پس برای رونق دوباره و جلوگیری از توقف صنعت یارانه این بخش تامین شود.

در ادامه خسرو محمودیان دبیر انجمن صنفی صنعت تایر نیز به مشکلات نحوه عرضه مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در بورس اشاره کرد و گفت: پتروشیمی بندر اما ۴۵ هزار تن ظرفیت تولید SPR دارد که ما ۴۰ هزار تن را از شرکت بازرگانی این پتروشیمی خریداری می‌کردیم و ۵ هزارتن باقیمانده را نیز قطعه سازان می‌خریدند اما از زمانی که محصولات در بورس عرضه می‌شود زمانی که تولید کننده با کمبود نقدینگی مواجه است محصولی برای خرید در بورس وجود ندارد زیرا دلالان محصول را خریداری کرده و در بازار آزاد بفروش می‌رسانند که این امر بالا رفتن قیمت مواد اولیه را بدنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز