خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان:

بیمه طلایی برای بازگرداندن هزینه درمان سیستم پیچیده ای دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۳۰۶

چکیده: بیمه طلایی فرهنگیان با بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد نیست و معلمانی که به این بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، برای دریافت هزینه درمان شان از بیمه طلایی با پروسه‌ای طولانی مواجه می‌شوند.

یک فعال صنفی معلمان از سیستم پیچیده اداری بیمه طلایی فرهنگیان برای بازگرداندن هزینه درمان به معلمان انتقاد کرد.

«محمدرضا نیک‌نژاد» در این باره به ایلنا گفت: بیمه طلایی فرهنگیان با بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد نیست و معلمانی که به این بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، برای دریافت هزینه درمان شان از بیمه طلایی با پروسه‌ای طولانی مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: معلمان در بسیاری از مواردی که هزینه درمانشان حدود چند صد هزار تومان است، برای فرار از سردرگمی در این سیستم پیچیده و کاغذ بازی‌های اداری به دنبال دریافت هزینه درمان شان از بیمه طلایی نمی‌روند.

این فعال صنفی معلمان با اشاره به وعده وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تسهیل پروسه پرداخت هزینه درمان به معلمان تاکید کرد این وعده هنوز عملی نشده است.

به گفته نیک‌نژاد، بیمه طلایی هزینه درمان بسیاری از بیماری‌ها را حتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم پرداخت می‌کند اما برای تهیه عینک طبی یا دندان و نظایر آن، خدمات ناچیزی به بیمه شدگان ارائه می‌کند و این کاستی‌ها باید اصلاح شوند.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت نشدن اضافه تدریس(اضافه کار) بسیاری از معلمان در اردیبهشت ماه و ماه‌هایی که از ابتدای سال تحصیلی جدید می‌گذرد، گفت: حدود ۱۰ الی ۱۵ روز پیش، مطالبات بخشی از معلمان پرداخت شد و تعداد قابل توجهی از آن‌ها همچنان در انتظار دریافت معوقات شان هستند.

این فعال صنفی معلمان در پایان از پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی که نزدیک به ۶ ماه از بازنشستگی آن‌ها می‌گذرد، انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز