خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنایع فولاد پیش بینی کرد؛

میزان فساد در صنایع فولاد احتمالا از فساد در تامین اجتماعی بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۹۶

تولید فولاد در چند سال گذشته کمتر از ۱۲ میلیون تن در سال بوده است / به جای اینکه سنگ آهن اکتشافی در کارخانجات به فولاد تبدیل شوند به شکل خام صادر می‌شدند.

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صنایع فولاد کشور آمارهای دولت گذشته در خصوص تولید فولاد بیش از ۱۸ میلیون تنی فولاد را کذب خواند و گفت: تولید فولاد در چند سال گذشته کمتر از ۱۲ میلیون تن در سال بوده است.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تحقیق و تفحص مجلس از صنایع فولاد کشور اظهار کرد: متاسفانه مواردی از فساد در تحقیقات مشخص شده است که پیش بینی می شود میزان آن احتمالا حتی از فساد در تامین اجتماعی نیز بیشتر باشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که چگونه این فساد رخ داده است، اذعان داشت: به جای اینکه سنگ آهن اکتشافی در کارخانجات به فولاد تبدیل شوند به شکل خام صادر می شدند و بیشتر سنگ آهن خام فروشی شده است تا به فولاد تبدیل شود.

وی افزود: این در حالی است که آمار های دولت گذشته سخن از تولید فولاد بیش از ۱۸ میلیون تن میزدند و اما آمار واقعی تولید فولاد کمتر از ۱۲ میلیون تن بوده است.

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صنایع فولاد کشور ادامه داد: دولت گذشته سخن از ساخت ۸ طرح جدید فولادی می‌زد و قرار بود همه آن طرح‌ها تا سال ۸۹ افتتاح شوند اما شاهدیم حتی زمین ۲ کارخانه هنوز مالکیت مشخصی ندارد.

محجوب از پاسخ دادن به سوال‌های دیگر در خصوص جزییات فساد در صنایع فولاد کشور خودداری کرد و گفت: جزییات تحقیق و تفحص طبق آیین نامه داخلی مجلس محرمانه است و نباید رسانه‌ای شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز