خبرگزاری کار ایران

عضو کانون انجمن‌ صنفی کارگران ایران:

جامعه کارگری انتظار تحقق وعده مزدی روحانی را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۹۶

چکیده: کارگران خواسته‌ای جز اجرای قانون و افزایش مزد بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی ندارند. / نمایندگان کارگری حاضر در شورای عالی کار توسط کانون عالی شوراهای اسلامی کار انتخاب می‌شوند و مسئولیت تصمیمی که می‌گیرند با این نهاد عالی کارگری است.

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به وعده رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی مبنی بر افزایش مزد کارگران متناسب با نرخ رسمی تورم، گفت جامعه کارگری در انتظار تحقق وعده آقای روحانی است.

«نادر اسماعیلی» با انتقاد از اظهارات اخیر معاون روابط کار وزیر کار مبنی بر اینکه «حفظ اشتغال از افزایش مزد برای دولت مهم‌تر است»، به ایلنا گفت: جامعه کارگری امیدوار است این اظهارنظر دیدگاه شخصی معاون وزیر کار باشد نه دستور العمل رسمی وزارت کار.

وی ادامه داد: کارگران خواسته‌ای جز اجرای قانون و افزایش مزد بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی ندارند.

این فعال کارگری با ابراز نگرانی از «شعار» بودن وعده‌های رئیس جمهور همانند وعده‌های رئیس دولت قبل، افزود: با توجه به آنکه مزد کارگران در سال‌های گذشته متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته، مشکلات متعدد اقتصادی گریبان گیر آن‌ها شده است. برای نمونه، کارگران برای درمان هزینه‌های بسیار بالایی می‌پردازند که با درآمدشان همخوانی ندارد. از طرفی، دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی اعتبار لازم برای پرداخت هزینه‌های درمان را ندارد.

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری شورای عالی کار در سال‌های گذشته، تصریح کرد: نمایندگان کارگری حاضر در شورای عالی کار توسط کانون عالی شوراهای اسلامی کار انتخاب می‌شوند و مسئولیت تصمیمی که می‌گیرند با این نهاد عالی کارگری است.
به گفته اسماعیلی، صیانت از حقوق قانونی کارگران و پافشاری بر خط قرمز آن‌ها یعنی افزایش مزد به میزان نرخ تورم خواسته اصلی کارگران از نمایندگان‌شان است.

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان با انتقاد از انحصار در انتخاب نمایندگان کارگری شورای عالی کار، اظهار کرد: بهتر بود از تشکل‌های رسمی کارگری دیگر برای شرکت در جلسات شورای تعیین مزد افرادی معرفی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز