خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان صنایع نساجی در گفتگو با ایلنا؛

کاهش قیمت نرخ خوراک هم برای نساجی‌ها رونقی به همراه نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۱

اگر اوضاع عرضه مواد اولیه نساجی به شکل کنونی تداوم یابد نساجی‌ها مجبور به واردات خواهند شد که این امر بالا رفتن قیمت محصولات نساجی را بدنبال خواهد داشت ضمن اینکه در حال حاضر هم که قیمت‌ها پایین‌تر است بازار در رکود قرار دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان صنایع نساجی گفت: کاهش نرخ خوراک مشکلات نساجی ها را حل نکرد لذا در صورت تداوم این روند مجبور به واردات مواد اولیه و در نتیجه گران کردن محصولات نساجی هستیم.

محمد مروج حسینی رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان صنایع نساجی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر تغییر رویکردها در نرخ خوراک پتروشیمی و تصمیمات اتخاذی برای کاهش نرخ آن بر عرضه مواد مورد نیاز نساجی‌ها در بورس اظهار داشت: در حال حاضر عرضه مواد اولیه در بورس تغییری نداشته و نساجی‌ها همچنان با چالش گذشته روبرو هستند.

وی افزود: باید هفته ای ۶۷۰۰ تا ۷۰۰۰ تن مواد از سوی پتروشیمی به بورس تزریق شود تا پاسخگوی نیاز نساجی‌ها باشد اما در حال حاضر با وجود خوابیدن التهابات ناشی از افزایش قیمت همچنان عرضه با کمبود مواجه است.

مروج حسینی در ادامه با بیان اینکه نامه نگاری هایی با وزیر صنعت و معاونین مربوطه جهت انعکاس مشکلات پیش روی صنعت نساجی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: ما بارها مراتب اعتراض خود را به مسئولین ذیربط اعلام کردیم اما پتروشیمی‌ها همچنان مقاومت می‌کنند که دلیل آن یا اهتمام آنان برای صادرات و یا کاهش به نرخ دلخواه خودشان است.

وی با اشاره به پیشنهاد ۸ سنتی نعمت زاده برای نرخ خوراک و بی توجهی مجلس به این مقوله، تصریح کرد: در حقیقت تمامی بار افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر دوش پتروشیمی‌ها گذاشته شد که توقف تولید در نساجی را منجر شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان صنایع نساجی یادآور شد: اگر اوضاع عرضه مواد اولیه نساجی به شکل کنونی تداوم یابد نساجی‌ها مجبور به واردات خواهند شد که این امر بالا رفتن قیمت محصولات نساجی را بدنبال خواهد داشت ضمن اینکه در حال حاضر که قیمت‌ها پایین‌تر است بازار در رکود بسر می‌برد.

گفتنی است؛ امروز گزارش کمیسیون تلفیق برای تعیین قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب هدفمندی یارانه‌ها و براساس نرخ بازدهی داخلی ارزی تا ۲۵ درصد به تصویب نمایندگان نرسید که نهایتا با تعیین قیمت حداقل ۱۳ سنت به عنوان نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی موافقت کردند.

یادآور می شود؛ پیش از این شورای نگهبان اعلام کرده بود که نظر به اینکه بند(ج) تبصره ۲۱ الحاقی، از یک طرف بیان داشته که قیمت پایه خوراک واحدهای مذکور باید تا(۲۵%) درصد تعیین گردد و از طرف دیگر مشروط به این نموده که از ۱۵ سنت در هر متر مکعب کمتر نشود که از این حیثبند مذکور دارای ابهام است و باید روشن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز