خبرگزاری کار ایران

آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای تاسیس کالج آموزشی «امید»؛

پیام دهکردی: برای انتقال دبیرخانه‌ جشنواره «امید» به شهرکرد آماده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۱

دهکردی دلیل خود برای انتقال دبیرخانه جشنواره به شهرکرد را علاوه بر ادای دین به سرزمین مادری، کمک به تمرکز زدایی در عرصه‌ی فرهنگ عنوان کرد.

ایلنا: پیام دهکردی از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای تاسیس کالج آموزشی " امید " و آمادگی خود برای انتقال دبیرخانه دائمی جشنواره‌ی سراسری تئاتر " امید " به شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر جشنواره امید ضمن اعلام این خبر گفت: در گفتگوهای صورت گرفته با مدیران مرکزهنرهای نمایشی و معاونت هنری وزارت ارشاد تصمیم گرفتیم تا سازوکاری طراحی کنیم که برای برگزاری هر دوره از جشنواره کاسه‌ی چه کنم چه کنم به دست نگیریم. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای برپایی کالج " امید " صورت گرفته و معاون هنری نیز موافقت خود را به صورت ضمنی اعلام کرده است تا بتوانیم فعالیت‌ها را با رویکرد آموزشی پی‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد علگرایانه و صادقانه‌ی معاونت هنری وزارت ارشاد و مرکزهنرهای نمایشی در دوره جدید که به جرات می‌توان گفت طی چندسال گذشته سابقه نداشته و به عنوان فردی که بیشتر سال‌های زندگی خود را در تئاتر سپری کرده می‌گویم خلوص نیت مسئولان فرهنگی را در این حد شاهد نبودم و بسیار امیدوار هستم که به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

دهکردی همچنین توجه به تمرکز زدایی را یکی دیگر از اهداف خود دانست و اظهار داشت: تردید نکنید برای ارتقای فرهنگی باید قد و قواره‌ی دیگر استان‌ها را در عرصه حمایت‌ها به تهران برسانیم، اما متاسفانه هرگاه در خصوص حمایت‌ها و برگزاری رویدادهای تاثیرگذار صحبت به میان می‌آید تمام توجه به تهران معطوف می‌شود. در حالیکه استان‌های دیگر در زمینه‌هایی همچون ورزش گام‌های موثری برداشته‌اند و در رشته‌هایی مانند فوتبال شاهد هستیم اصفهان، شیراز، تبریز و… در سطح ملی و بین‌المللی حرف برای گفتن دارند.

وی افزود: بر همین اساس با جدیت به درپی انتقال دبیرخانه دائمی جشنواره‌ی " امید " به شهرکرد هستیم و من در گفتگوهایم با مدیران مطرح کردم، برای اجرایی شدن این طرح حاضرم به همراه خانواده‌ی خود به این محل کوچ کنم تا اتفاق مثبتی بیفتد و نقطه‌ی آغاز باشد.

این هنرمند شناخته شده عرصه‌ی بازیگری در انتها بیان کرد: امروزه شاهد هستیم تئاتر سنتی اصفهان دیگر از دست رفته محسوب می‌شود و دیگر استان‌ها همچون شیراز و خوزستان نیز شرایط بهتری ندارند. من گذشته از اینکه ادای دین به زادگام یعنی شهرکرد را در این انتخاب مورد نظر قرار دادم، به این نکته نیز توجه کردم که شهرکرد به کهکیلویه و شهر یاسوجی نزدیک است که روزگاری قطب تئاتر کشور محسوب می‌شد و استعدادهای بسیار دارد. همچنین از سویی می‌تواند دیگر قطب هنرهای نمایشی کشور یعنی استان خوزستان و مناطق دیگر را مورد حمایت و پوشش قرار دهد.

دهکردی در حالی این سخنان را در نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره سراسری تئاتر " امید " مطرح کرد که چهار دوره گذشته این رویداد با مشقت‌ بسیار، هزینه‌ی شخصی او و همراهی تعداد کمی از هنرمندان برگزار شد و معاونت هنری دولت‌ دهم کوچکترین حمایت مالی از این رویداد به عمل نیاورد. شاید بتوان گفت تنها حمایت مسئولان گذشته در رتباط با برگزاری جشنواره " امید "، عدم جلوگیری از برگزاری آن بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز