خبرگزاری کار ایران

تکرار تاریخ بعد از ۱۰ سال در جشنواره فیلم فجر،

آیا رستاخیز هم مانند دوئل سیمرغها را بدست می‌آورد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۹

در جشنواره بیست و دوم فیلم فجر به دبیری رضا داد، فیلم دوئل به کار گردانی احمدرضا درویش در ۱۳ بخش نامزد و در ۷ بخش برنده سیمرغ بلورین شد فیلم رستاخیز نیز امسال در ۱۱ بخش نامزد شده است.

ایلنا: سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر امسال در کنار اخبار متفاوتی که دارد یک نکته اساسی دارد و انگارقرار است تاریخ بعد از ۱۰ سال مجدد تکرار شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا سال ۱۳۸۲ و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجردر حالی که هیات داوران متشکل از محمد بزرگ نیا، ابوالحسن داوودی، محمد داوودی، مجتبی راعی، مهدی شجاعی، مینو فرشچی بود فیلم سینمایی دوئل به کارگردانی احمد رضا درویش در ۱۳ بخش شامل بخشهای بهترین فیلم بهترین طراحی صحنه و لباس بهترین موسیقی متن نقش اول مرد بهترین فیلمبرداری بهترین صداگذاری بهترین تدوین بهترین کارگردانی نقش دوم مرد بهترین جلوه‌های ویژه بهترین صدا گذاری بهترین چهره‌پردازی نامزد دریافت جایزه شد.
در مراسم اختتامیه هم سیمرغ بلورین در بخشهای بهترین کارگردانی به احمد رضا درویش، نقش دوم مرد به کامبیز دیر باز، طراحی صحنه و لباس به امیر اثباتی، بهترین فیلمبرداری به بهرام بدخشانی، بهترین صدا گذاری به مسعود بهنام، بهترین جلوه‌های ویژه به محسن روزبهانی و بهترین صدا گذاری به حمید نقیبی اهدا شد.
و حتی زمانی که بهترین سیمرغ در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد به پژمان بازغی تعلق نگرفت درویش سیمرغ خود را به بازغی اهدا کرد.
امسال نیزدر سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر داوران جشنواره شامل هیات داوران امسال شامل فرهاد توحیدی، محمد داوودی، مجتبی راعی، محسن شاه ابراهیمی، پرویز شهبازی، کیانوش عیاری، فرامرز قریبیان و هوشنگ گلمکانی رستاخیز را در یازده بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین کردند.
سایمون فریم برای بهترین جلوه‌های ویژه بصری، حمیدرضا سلیمانی در بخش بهترین جلوه‌های ویژه می‌دانی، محسن موسوی بهترین چهره‌پردازی، مجید می‌رفخرایی برای بهترین طراحی صحنه و لباس، یداله نجفی بهترین صدابردار و صداگذاران: جرمی‌پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی برای بهترین صدای فیلم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده‌اند.
رستاخیز همچنین در بخش‌های نقش مکمل مردبرای بابک حمیدیان، بهترین موسیقی متن برای استفان واربک،
بهترین فیلم‌برداری برای حسین جعفریان، بهترین بازیگر نقش اول مردبرای آرش آصفی، بهترین کارگردانی برای احمدرضا درویش و بهترین فیلم به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده نامزد دریافت سیمرغ شده است.
حال باید دید آیا علیرضارضا داد بعد از بازگشتش به جشنواره فیلم فجر خاطره بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را تکرار می‌کند و سیمرغهای جشنواره سی و دوم را به رستاخیز می‌دهد یا خیر؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز