خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در بازدید از ایلنا:

حدود ۶۰۰ نفر از مدیران شهرداری تهران بازنشستگان انتظامی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۱۹

اینجا بلدیه است نه نظمیه. کارشهرداری متفاوت از کارهای دیگر است ما این موضوع را به شهردار تذکر داده‌ایم / شهردار تهران قول داده بود که این نیرو‌ها تا پایان مهرماه از شهرداری تهران بروند که تاکنون قدمی در این حوزه برداشته نشده است.

ایلنا: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: حدود ۶۰۰ نفر از مدیران شهرداری تهران بازنشستگان نهادهای نظامی - انتظامی هستند و شهردار تهران قول داده بود که این نیرو‌ها تا پایان مهرماه از شهرداری تهران بروند که تاکنون قدمی در این حوزه برداشته نشده است.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با طرح این ادعا که حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران در پست‌های سازمانی بالا از بازنشستگان نهادهای نظامی و انتظامی هستند، اظهار کرد: در اولین دیدارمان با شهردار تهران پس از انتصابش در دور جدید این مسائل مطرح و ایشان به ما قول دادند که تاپایان مهرماه‏، خاتمه ماموریت این افراد را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه نباید افرادی را که تحصیلات و تخصص مدیریتی آن‌ها با موضوع شهری مطابقت ندارد در شهرداری آن هم در رده‌های بالایی حضور داشته باشند، تصریح کرد: این افراد کار انتظامی کرده‌اند چگونه می‌توانند کار خدماتی و شهری کنند، قرار این بود ساختار اصلاح شود اما به هر دلیلی به تعویق می‌افتد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این افراد انسانهای محترمی هستند که در حوزه خود تخصص کافی دارند، ادامه داد: اینجا بلدیه است نه نظمیه کارشهرداری متفاوت از کارهای دیگر است ما این موضوع را به صورت تذکر جدی با شهردار اعلام کرده‌ایم و امیدواریم عملیاتی شود.

حکیمی‌پور با بیان اینکه ساختار شهرداری تهران از نظر مدیریتی واقعا تضعیف شده است، گفت: حضور این افراد در شهرداری موجب شده است تا افرادی که تخصص کافی در سیستم شهرداری دارند، دچار سرخوردگی شوند.

وی با بیان اینکه تورم وحشتناک نیرو‌ها در شهرداری تهران وجود دارد، اعلام کرد: جذبهایی که در شهرداری صورت گرفته است نسبتی با کار شهرداری ندارد و بیشتر گرایش سیاسی در آن وجود دارد جریانی که از این موضوع حمایت می‌کند، سیاسی است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شفاف سازی در حوزه مسائل مالی و اصلاح ساختار اداری و پرسنلی شهرداری تهران دوهدف عمده ما در دور چهارم شورای شهر است، گفت: این دو مورد در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نیز آمده است اگر چه با وجود قول شهردار تهران هنوز نشانه‌های عملی برای چابک سازی نیروهای این نهاد دیده نمی‌شود، اما امیدواریم بزودی شاهد آن باشیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بار دیگر از شهردار تهران خواست تا کسانی که بازنشسته یا مامور از سایر سازمان‌ها هستند را از پستهای مدیریتی عزل کند، افزود: امیدواریم شاهد تحول مثبت در ساختار مدیریتی شهرداری و هزینه‌های مالی آن باشیم.

حکیمی‌پور همچنین با بیان اینکه به حسن اجرای امور در شهرداری تهران اطمینان نداریم، تاکید کرد: اطلاعات درستی از سمت شهرداری به دست ما نمی‌رسد و عملا در چند ماه گذشته تنها مواردی را که مردم به ما اعلام کرده‌اند را در جریان هستیم.

وی در پایان صحبت‌های خود بر اساس شنیده‌های خود مدعی شد که عده‌ای از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند، اما در این سیستم حضور ندارند.

وی ادامه داد: از این بابت نگرانیم و می‌خواهیم مطمئن باشیم که این موارد در دور جدید مدیریت شهردار تهران ادامه نیابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز