خبرگزاری کار ایران

دفترچه‌ی خاص برخی بیماران تالاسمی گرفته می‌شود؛

تغییر و تحولات سازمان تأمین اجتماعی دردی از بیماران تالاسمی دوا نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۰۱

بیمار تالاسمی که خون نگیرد؛ دفترچه‌اش را از خاص بودن خارج می‌کنند / معیارهایی که برای سنجش بیماران تالاسمی گذاشته می‌شود، قدیمی هستند / بیماران تالاسمی دچار مشکلات جدی شده‌اند.

ایلنا: رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: بیمار تالاسمی که خون نزند فورا دفترچه‌‌ی خاص او را می‌گیرند و با دفترچه‌ی غیرخاص هم به او دارو نمی‌دهند.

مجید آراسته در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: توقع داشتیم با تغییر و تحولی که در سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شد؛ مشکلات بیماران تالاسمی در بحثبیمه مرتفع شود اما هنوز این بیماران در تمدید و گرفتن دفترچه مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دفترچه‌ی بیمارانی که بیمه‌ی آن‌ها عوض می‌شود یا بیمه‌ی مشاغل آزاد می‌شوند، از نوع بیماران داده نمی‌شود. امیدواریم بیمه‌ها به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

آراسته؛ بیمه را یکی از ارکان‌های اصلی درمان دانست و افزود: بیماران تالاسمی واقعا توان خرید دارو به صورت آزاد را ندارند و دچار مشکل می‌شوند.

رئیس انجمن تالاسمی ایران افزود: بیمار تالاسمی که خون نگیرد؛ دفترچه‌اش را از خاص بودن خارج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قول داده‌اند این مشکل را حل کنند اما هنوز حل نشده، افزود: بیمار تالاسمی بینابینی که خون نزند فورا دفترچه‌‌ی خاص‌اش را می‌گیرند و با دفترچه‌ی غیرخاص نیز به او دارو نمی‌دهند. به بیماران با دفترچه‌ی غیرخاص می‌گویند: چون دفترچه‌ات غیرخاص است، داروی خاص به تو تعلق نمی‌گیرد و داروی خاص فقط متعلق به دفترچه‌ی خاص است.

وی با ابراز تأسف از اینکه این مسئله برخی از بیماران را دچار مشکل کرده، افزود: بیمارانی که نمی‌توانند دارو را با دفترچه‌ی دریافت کنند، باید دارو را به صورت آزاد تهیه کنند از همین رو هزینه‌ی سنگینی به بیمار تحمیل می‌شود.

رئیس انجمن تالاسمی ایران افزود: به نظر می‌رسد معیارهایی که برای سنجش بیماران تالاسمی گذاشته می‌شود، قدیمی هستند.

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های درمانی تغییر پیدا کرده است، افزود: خیلی وقت‌ها توصیه می‌شود به افرادی که سن‌ بالایی دارند؛ خون تزریق نشود. بیماری هم که خون نمی‌گیرد؛ وقتی برای تمدید دفترچه مراجعه می‌کند؛ کارت خون از او می‌گیرند و وقتی می‌گوید خون نمی‌زنم، به او پاسخ می‌دهند چون خون نمی‌زنی؛ پس بیمار تالاسمی نیستی.

رئیس انجمن تالاسمی ایران با تأکید براینکه نیاز است این معیار‌ها بازنگری و به روز شود، افزود: معیار‌ها تغییر پیدا کرده و انشاء‌الله سازمان‌های بیمه‌گر؛ خدمات درمانی و تأمین اجتماعی به این مسئله رسیدگی کنند چراکه بیماران تالاسمی دچار مشکلات جدی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز