خبرگزاری کار ایران

طی یادداشتی به ایلنا اعلام شد؛

سیدعلی صالحی خواستار حذف نامش از جایزه کتاب سال شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۲۹

این اقدامِ بی‌دعوت و بی‌اجازه؛ آن‌هم از کسی که مثل من مستقل است و بر کناره می‌رود؛ خطای هدفمندی‌ست که به آزمونش نمی‌ارزد.

ایلنا: سیدعلی صالحی در واکنش به انتشار نام و عنوان مجموعه شعرش(عاشقانه‌های بعداز گرگ) در لیست نامزدهای مرحله‌ی دوم از جایزه‌ی کتاب سال، ضمن انتقاد از برگزارکنندگان کتاب سال، از آن‌ها خواست که نامش را از لیست خارج کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ صالحی طی یادداشتی که در اختیار ایلنا قرار گرفته، انصراف رسمی خود را اعلام کرده است. این یادداشت به شرح زیر است:

پیروی تکاپوی مسوولان جایزه کتاب سال که توسط خانه کتاب(یکی از موسسات اقماری وزارت فرهنگ و ارشاد) اداره می‌شود، نام تنی چند از شاعران معاصر اعلام شده که گویا تازه‌ترین آثارشان به مرحله دوم از این جایزه راه یافته است. در رسانه‌ها خواندم که دفتر شعر من؛ یعنی «عاشقانه‌های بعد از گرگ» که توسط نشر مروارید منتشر شده، نیز پسند داوران آمده است.

لازم به اشاره است که من ابداً در جریان این مساله نبودم. پیش‌تر از این نیز اعلام کرده بودم(سر جایزه نیما) که هیچ تمایلی به شرکت و یا قبول این‌گونه جوایز ندارم. اما حیرت اینجاست که مسوولان و داوران، خود می‌دانند که این شکل از برخورد؛ اساساً کنشی حرفه‌ای به حساب نمی‌آید.

باری؛ من با پای خود به ضیافت کتاب نیامده‌ام که حالا انصراف دهم اما این حق فرهنگی من است که اعتراض کنم. این اقدامِ بی‌دعوت و بی‌اجازه؛ آن‌هم از کسی که مثل من مستقل است و بر کناره می‌رود؛ خطای هدفمندی‌ست که به آزمونش نمی‌ارزد.

لطفاً نام مرا از این لیست خارج کنید.

سیدعلی صالحی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز