خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی طرح کرد:

انتقاد از قرار گرفتن کارگران در اولویت دوم توزیع سبد کالا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۸

چکیده: دولت هنگام توزیع سبد کالای دولتی، نیروهای مسلح و کارکنان شاغل و بازنشسته خود را بر کارگران ترجیح داده است. / اگر اطلاع رسانی رسانه‌ها در خصوص محروم شدن کارگران از دریافت کنندگان نبود هیچ تضمینی برای اینکه دولت در مرحله دوم به کارگران سبد کالا بدهد وجود نداشت.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان ضوی در واکنش به وعده وزیر کار برای پرداخت سبد کالا به کارگران در مرحله دوم توزیع، گفت: در اولویت دوم قرار دادن کارگران به عنوان دریافت کنندگان سبد کالای دولتی به منزله نادیده‌ گرفتن نیروهای مولد کشور است.

«رحمت‌الله پورموسی» در گفتگو با ایلنا ضمن انتقاد از اینکه دولت هنگام توزیع سبد کالای دولتی، نیروهای مسلح و کارکنان شاغل و بازنشسته خود را بر کارگران ترجیح داده است، گفت: کارگران نیروهای مولد کشور هستند و بدون تولید آنان سایر گروه‌های اجتماعی قادر به تامین معاش نیستند. در چنین شرایطی وقتی درآمد کارگران کفاف حداقل‌های زندگی‌شان را نمی‌دهد، طبیعی است که باید اولین اقدام دولت، ترمیم قدرت خرید کارگران باشد.

پورموسی با یادآوری اینکه در سالهای اخیر کارگران بر خلاف تبلیغات دولتی نفعی از اجرای سیاست‌هایی چون هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت نبرده‌اند، افزود: در تمام این سالها هربار که قرار بود دولت از طریق توزیع کالا به مردم کمکی کرده باشد، کارگران بطور مستقیم یا غیر مستقیم از جمع دریافت کنندگان خط خورده‌اند.

وی افزود: اگر اطلاع رسانی رسانه‌ها در خصوص محروم شدن کارگران از دریافت کنندگان نبود هیچ تضمینی برای اینکه دولت در مرحله دوم به کارگران سبد کالا بدهد وجود نداشت.

این مقام صنفی با یادآوری اینکه تقویت قدرت معیشت کارگران بخشی از وعده‌های رئیس جمهور و وزیر کار بود، افزود: چنین به نظر می‌رسد که طراحان سبد کالا بدون توجه به وضعیت اقتصادی کارگران، آنان را جزء دهک‌های بالای جامعه تشخیص داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز