خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی در نامه به ربیعی:

اغلب کارگران مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۶

چکیده: این تشکل رسمی کارگری با اشاره به آغاز توزیع سبد کالای دولتی میان برخی از اقشار جامعه، خطاب به وزیر کار نوشته است: ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی کارگران، اغلب مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند.

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با ارسال نامه‌ای به «علی ربیعی» وزیر کار، از شیوه توزیع سبد کالای دولتی میان کارگران انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، این تشکل رسمی کارگری با اشاره به آغاز توزیع سبد کالای دولتی میان برخی از اقشار جامعه، خطاب به وزیر کار نوشته است: ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی کارگران، اغلب مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند.

در ادامه نامهٔ کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران آمده است که اغلب کارگران کشور حداقل بگیر بوده و انتظار می‌رفت از غربال‌گری درآمد پنج میلیون ریالی مصون باشند، اما اعتراضات نشان می‌دهد که خیل عظیمی از کارگران از دریافت سبد کالای دولتی محروم مانده‌اند.

این تشکل رسمی کارگری با اشاره به چهار میلیون کارگری که بدلیل عدم پوشش‌ بیمه‌ای، شناسنامه کارگری ندارند، گفته است: نرخ‌گذاری درآمد جهت تفکیک کارگر فقیر و غنی منصفانه نیست، زیرا کارگران هر درآمدی که داشته باشند به دلیل نرخ خط فقر دو میلیون تومانی طبعأ مشمول دریافت سبد کالا می‌شوند.

در پایان این نامه از وزیر کار خواسته شده که در دستورالعمل توزیع سبد کالا تجدید نظر کند تا «در شرایط کنونی که معیشت کارگران با سختی واقعی همراه شده است، اینگونه حمایت‌ها بتواند گوشه‌ای از سفره خالی خانواده‌های کارگری را پر کند».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز