خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی؛

هشدار نسبت به کاهش محبوبیت دولت در میان کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۵

چکیده: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم کارگران انتظار داشتند بخشی از آسیب‌هایی که طی هشت سال گذشته متحمل شده بودند جبران شود اما این دولت در اولین اقدام حمایتی خود کارگران را فراموش کرد و این موضوع محبوبیت دولت در میان قشر نیروی مولد اجتماع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی استان خراسان شمالی هشدار داد که نحوه توزیع سبد کالا و تبعیض میان کارگران و کارکنان دولت، محبوبیت دولت را در میان نیروی مولد اجتماع تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«داوود امیری» با اشاره به اطلاعیه شماره یک وزارت صنعت و حذف کارگران با دریافتی بیش از ۵۰۰ هزار تومان از سبد کالای دولتی، به ایلنا گفت: این شرط در حالی مطرح شده است که تمامی کارگران مشمول قانون کار بر اساس قانون کار بیش از ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند چرا که طبق مصوبه مزدی شورای عالی کار، حداقل دستمزد ۴۸۷ هزار تومان است که با محاسبه مزایای نقدی، تمامی کارگران قانونی از حمایت دولت محروم می‌شوند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی در این باره توضیح داد: طبق مصوبه شورای عالی کار، کارگران شاغل علاوه بر پایه حقوق، از مزایایی نقدی دیگری همچون حق اضافه کار، اولاد، سختی کار، پاداش، ماموریت، طبقه بندی مشاغل و… برخوردار هستند که در این صورت با احتساب این مزایا آن‌ها را از جمع دریافت کنندگان سبد کالای دولتی محروم می‌شوند.

امیری در ادامه به آسیب‌هایی که پس از هدفمندی یارانه‌ها و نوسانات اقتصادی به جامعه کارگری وارد آمد اشاره کرد و گفت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم کارگران انتظار داشتند بخشی از آسیب‌هایی که طی هشت سال گذشته متحمل شده بودند جبران شود اما این دولت در اولین اقدام حمایتی خود کارگران را فراموش کرد و این موضوع محبوبیت دولت در میان قشر نیروی مولد اجتماع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز