خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

توزیع ناعادلانه سبد کالایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۷

بر اساس دستور معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در توزیع سبد کالایی میزان حقوق افراد ملاک نبوده و بر اساس لیست اعلام شده به کلیه نظامیان بازنشسته بدون در نظر گرفتن میزان حقوق این سبد تعلق می‌گیرد، این در حالیست که سقف حقوق ۵۰۰ هزار تومانی شرط دریافت سبد کالایی از سوی کارگران است.

توزیع سبد کالای حمایتی دولت به برخی اقشار کشور که از فردا ۱۳ بهمن ماه آغاز می‌شود با چالش‌های تازه‌ای روبه‌رو شده‌ است.

به گفته کار‌شناسان فقدان منابع اطلاعاتی از خانوارهای کشور موجب شده که اهدای این سبدهای کالایی با مشکلاتی مواجه شده و برخی افراد واجد شرایط از دریافت این سبد کالایی محروم بمانند.

به نظر می‌رسد این اقدام دولت بسیار عجولانه و غیر کار‌شناسانه بوده است زیرا نحوه شناسایی جامعه هدف برای دریافت این سبد کالایی نامشخص است!

یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه به ایلنا گفت: بر اساس دستور معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در توزیع سبد کالایی میزان حقوق افراد ملاک نبوده و بر اساس لیست اعلام شده به کلیه نظامیان بازنشسته بدون در نظر گرفتن میزان حقوق این سبد تعلق می‌گیرد، این در حالیست که سقف حقوق ۵۰۰ هزار تومانی شرط دریافت سبد کالایی از سوی کارگران است

بنا بر این گزارش به افراد نظامی بازنشسته‌ای که حقوقی معادل ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارند این سبد تعلق می‌گیرد اما به کارگرانی که حقوقی بالای پانصد هزار تومان یعنی حتی ۵۱۰ هزار تومان هم داشته باشند این سبد تعلق نگرفته است.

این در حالی‌‌است که بسیاری از کارگران در شرایط اقتصادی فعلی انتظار دارند که بتوانند به راحتی سبد کالایی دریافت کنند.

همچنین به خبرنگاران نیز تنها در صورتی که در لیست معاونت مطبوعاتی نامشان اعلام شده باشد این سبد تعلق خواهد گرفت.

در واقع این نگرانی که کمک معیشتی دولت با هدف حمایت از خانوارهای کم درآمد تا متوسط طرح ریزی شده و حالا به دلیل فقدان بانک اطلاعاتی لازم، به این دست از گروه‌های مشمول و مستحق دریافت کمک نرسد وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز