خبرگزاری کار ایران

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛

توزیع سبد کالای مرحله اول از روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۱۸

کلیه مشمولین می‌توانند سبد کالای مرحله اول خود را شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بطری روغن مایع، ۲ بسته پنیر بسته‌بندی شده، ۱ شانه تخم مرغ یا ۲۴ عدد بسته‌بندی شده، از تاریخ یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ طی ۱۵ روز بتدریج بصورت رایگان از مراکز توزیع دریافت کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای زمان و نحوة توزیع سبد کالای مرحله اول را روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

الف: براساس این اطلاعیه

سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد خمینی «ره»

سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی(با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)

سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی(با حقوق زیر پنج میلیون ریال)

سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی؛

سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متأهل

می‌توانند سبد کالای مرحله اول خود را شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بطری روغن مایع، ۲ بسته پنیر بسته‌بندی شده، ۱ شانه تخم مرغ یا ۲۴ عدد بسته‌بندی شده، از تاریخ یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ طی ۱۵ روز بتدریج بصورت رایگان از مراکز توزیع ذیل دریافت نمایند.

ب: مراکز توزیع عبارتند از:

فروشگاه‌های امکان(کارگران) اسکاد(کارکنان دولت) اتکا(نیروهای مسلح) رفاه(کمیته امداد بهزیستی) سپه(عموم مردم) شهروند(عموم مردم) اتحادیه فرهنگیان(فرهنگیان عموم مردم).

ج: دریافت سبد کالا منوط به ارائه کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار که وجه یارانه به آن واریز می‌شود به مراکز توزیع است. ضمناً آن دسته از افرادی که دارای کارت بانکی نمی‌باشند، می‌توانند با مراجعه به بانکی که حساب یارانه ‌دارند درخواست صدور کارت بانکی نمایند.

د: سرپرستان خانوار نیروهای مسلح جهت دریافت سبد کالایی از حکمت کارت استفاده نمایند.

ه: به منظور صرفه جویی در زمان به متقاضیان اکیدا توصیه می‌شود قبل از مراجعه به مراکز توزیع به دو طریق ذیل از تخصیص سبد کالا مطمئن شوند:

۱ ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۹۹

۲ مراجعه به درگاه اینترنتی www. yaranehkala. ir از روز شنبه مورخ ۱۲/۱۱ / ۱۳۹۲.

و: فهرست و نشانی مراکز توزیع از طریق مراجعه به درگاه اینترنتی فوق قابل دسترسی است.

ز: در صورت وجود هرگونه مشکل در دسترسی به کالا، لطفا از طریق تلفن گویای شبانه روزی ۱۲۴ در سراسر کشور تماس حاصل فرمائید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از این قرار بود این سبد کالایی از اول بهمن ماه توزیع شود اما بدلیل مشکلاتی نظیر فعال نشدن دستگاه‌های کارتخوان بانک‌ها در اتحادیه‌ها و فروشگاه‌های متولی توزیع اقلام سبد کالای و تغییرات در ترکیب افراد مشمول و جابحایی‌هایی حدود ۲ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر به فهرست دریافت کنندگان سبد کالایی تاکنون این سبد توزیع نشده است.

بنا بر این گزارش، وزارت صنعت معدن و تجارت اوایل هفته گذشته با معرفی مرکز تماس و شیوه‌های ارتباطی با طرح سبد کالای حمایتی اعلام کرده بود، برای ارتباط مردم با سامانه سبد کالای حمایتی، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است که البته تا به امروز این سامانه هنوز فعال نشده است.
از طریق مراجعه به اینترنت: وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس www. yaranehkala. ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام نماید.
از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان محترم می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولین و کار‌شناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل فرمایند.
از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.
از طریق تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول: همچنین شهروندان محترم می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #۷۹۹*، و یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۷۹۹، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند.

در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است.

شایان ذکر است؛ هیأت وزیران در جلسه ۲۰ آذر ۹۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب کرد که در راستای سیاستهای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبدکالایی شامل ۱.۸ کیلوگرم روغن نباتی مایع، ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم گوشت مرغ، ۸۰۰ گرم پنیر بسته‌بندی و ۱.۸ کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه طی دو نوبت تا پایان سال جاری تحویل داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز