خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشیع پرتو مهتدی مطرح شد:

افراد باسواد در کشور ما تنها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۰۸

متاسفانه بعضی کسانی که اسم و رسم دارند حتی یک درصد مهتدی هم زحمت نکشیدند. انگار این وضعیت دائمی کشور ماست که باید بمیریم تا گروهی در این ممکلت بفهمند که چه افرادی ارزشمند هستند.

ایلنا: مراسم تشیع پرتو مهتدی(منتقد؛ روزنامه نگار و مترجم سینما) صبح امروز(۹ بهمن) از مقابل خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدمهدی عسگر‌پور(مدیرعامل خانه سینما) با ابراز تاسف از درگذشت مهتدی گفت: درگذشت وی و از دست دادن چنین افرادی بسیار سخت است. مهتدی انسانی سخت کوش بود و ما امروز کسی را از دست دادیم؛ که هرچند ممکن است افرادی باشند که بتوانند کار ایشان را انجام دهند اما پر کردن جای ایشان بسیار سخت است.

وی با اشاره به همکاری با مهتدی در جشنواره فیلم فجر و همچنین سفر اعصای آکادمی اسکار گفت: وی فقط یک مترجم نبود بلکه روابط عمومی بسیار خوبی داشت. ما خاطرات خوبی از ایشان داریم و امیدوارم کسانی که دست پروده ایشان هستند جای وی را پر کنند.

فریدون جیرانی(کارگردان سینما و از دوستان مهتدی) گفت: صحبت کردن درباره مهتدی خیلی سخت است. وی در شرایطی که مجلات سینمایی تازه رونق گرفته بود؛ کمک خوبی بود. من و او سال‌ها در کنار هم کار کردیم.

جیرانی ادامه داد: هیچ وقت و هرگز کسی قدر مهتدی را ندانست زیرا متاسفانه در کشور ما آدم‌هایی که سواد دارند در تنهایی زندگی می‌کنند و کسی قدر آن‌ها را نمی‌داند.

ابوالحسن داوودی(از دوستان مهتدی) نیز گفت: من از سال ۵۲ ایشان را می‌شناسم و امروز بسیار ناراحت هستم. ما با هم دوست بودیم و زمانی که خیلی‌ها نمی‌دانستند در کشور سینما خوردنی است یا پوشیدنی؛ وی سینما یاد می‌داد. او به ما که از شهرستان آمده بودیم؛ عاشق ظاهر سینما شده بودیم؛ باطن سینما را آموزش می‌داد.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه بعضی کسانی که اسم و رسم دارند حتی یک درصد مهتدی هم زحمت نکشیدند و انگار این وضعیت دائمی کشور ماست که ما باید بمیریم تا گروهی در این ممکلت بفهمند که چه افرادی ارزشمند هستند.

داوودی افزود: مهتدی هرگز به دنبال این نبود که به جایی یا سمتی برسد. او با سینما زندگی کرد و باید تاسف خورد که چهار سال با سرطان دست و پنجه نرم کرد و کسی زیاد خبر نداشت.

طهماسب صلح جو(رئیس انجمن منتقدان) نیز گفت: ما باید تا وقتی که دوستان و آشنایانمان در دسترسمان هستند برای آن‌ها کاری بکنیم زیرا زمانی که رفتند فقط برای ما حسرت می‌ماند.

وی ادامه داد: مهتدی بسیار فرهیخته بود و سینما را به خوبی می‌شناخت و هر چند قلب پاک و مهربانی داشت اما ناسپاسی دید.

شاهین امین(منتقد سینما و از همکاران مهتدی) نیز گفت: من در دوره‌ای که جیرانی از ما خواست تا مسئولیت تحریریه را برعهده بگیریم با مهتدی آشنا شدم. او با آنکه بیست سال از من بزرگ‌تر بود و بسیار حرفه‌ای‌تر از من بود؛ اما کاملاً با ما دوستانه رفتار می‌کرد و رفتار بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: مهتدی در حرفه خود بیش از یک منتقد بود و تسطلش به تاریح سینما بسیار خوب بود؛ ضمن آنکه در روابط انسانی مهربان بود و دوست داشت مهربان باشد.

علی اکبر عبدالعلی‌زاده(روزنامه نگار) نیز گفت: من از ابتدا شاگرد غیرمستقیم مهتدی بودم. او ویژگی‌ها خاصی داشت و هر چه به مهتدی نزدیک‌تر می‌شدیم بزرگی‌اش را بیشتر درک می‌‌کردیم؛ همواره حرفه‌ای بود.

علی علائی(منتقد سینما) گفت: مهتدی نماد نجابت در روزنامه‌نگاری بود. او توانایی بزرگی در تسلط به خودش داشت و آبرودار بزرگی برای سینمای ایران به خصوص در قبال مهمانان خارجی بود.

فرشته طائر‌پور(تهیه کننده سینما) نیز گفت: امروز در این مراسم ناراحت کننده می‌خواهم باور کنم که مهتدی به پایان درد و غم خود رسیده است. مردی که به حق مرد جشنواره‌های سینمایی است و قطعاً بسیاری از جشنواره‌ها با شنیدن خبر مرگ وی در فستیوال‌ها ناراحت می‌شوند.

وی ادامه داد: من از علیرضا رضاداد(دبیر جشنواره فیلم فجر) می‌خواهم که فرصتی را برای بزرگداشت پرتو مهتدی فراهم کند.

در پایان این مراسم پیکر وی تا بهشت زهرا تشیع شد. در مراسم تشییع پرتو مهتدی؛ امیر اثباتی؛ فرهاد توحیدی؛ رضا کیانیان؛ خسرو دهقان، سعید عقیقی، حبیب اسماعیلی؛ علیرضا رضاداد؛ همایون امامی؛ فریدون جیرانی، محمدمهدی عسگر‌پور؛ منوچهر شاهسواری و جمعی از اهالی رسانه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز