خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی؛

هم اکنون با پدیده فقر شهری روبرو هستیم

هم اکنون با پدیده فقر شهری روبرو هستیم
کد خبر : ۱۴۰۵۷۵

وزیر راه وشهرسازی گفت: در بسیاری مسائل وزیر نمی‌تواند مشکل را حل کند و احتیاج به یک اجماع ملی است که باید در سطح جامعه گفتگو صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی با تشکل معماری و شهرسازی با عنوان اینکه محصول نهایی در حوزه شهرداری رضایت بخش نبوده، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های بسیار در حال حاضر همه کلان شهرها دارای مشکل آلودگی و محیط زیست همچنین آسایش و رفاه هستند و در نهایت محیط شهرها دلپذیر نیست.

وی ادامه داد: در شهرها قوانین و مقررات بی‌ارج وقرب و بی ارزش است و همه چیز قابل دادو ستد شده که این نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مطلب که اکثر به مرحله عملیاتی شدن نمی‌رسند، افزود: تنها نکته‌ای که در نهایت گفته می‌شود این است که می‌خواستیم انجام بدهیم و نشد.

وی افزود: در خصوص کنترل جمعیت تهران، جلوگیری از تخریب جنگل ها، و باغ ها، جزو مسائلی هستند که تنها به صورت تصمیم وار نتوانستیم انجام دهیم. اما باید این تغییر را از کجا شروع کرد. و مسیری که تاکنون طی شده را عوض کرد.

وی در خصوص اساس نظام حکم فرمایی شهرها؛ گفت: در برخی مسائل موضوع فراتر از طراحی شهرسازی و معماری است و مسئله دوگانگی حاکمیت سیاسی و شهری ریشه بسیاری از مسائل به شمار می رود.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در بسیاری مسائل وزیر نمی‌تواند مشکل را حل کند و احتیاج به یک اجماع ملی است که باید در سطح جامعه گفتگو صورت گیرد و با یک اجماع ملی آغازگر این تحول در این راستا باشد.

آخوندی با اشاره به اینکه هم اکنون با پدیده فقر شهری روبرو هستیم، افزود: ما باید فقر شهری را به رسمیت بشناسیم و به دنبال راه حل برای آن بگردیم. همچنین مشکل ازدیاد جمعیت مسئله ای است که به آن بی توجهی می شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که یک تغییر انگاره‌ای را در خصوص شهرهای ایران اعمال کنیم.

این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به عدم وجود حمل و نقل ترکیبی در کشور، گفت: با وجود انکه گفته می شود ایران در چهارراه جهانی قرار دارد اما هنوز نمی تواند برنامه ریزی برای گرفتن یک جنس در یک کشور و تحویل آن در کشور دیگر داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم یک کالا را از کنیا به ازبکستان برسانیم نمی توان زمان دقیقی را برای آن تعهد کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در کشور هر کدام از ارکان حمل و نقل ساز خود را کوک می کند دریا برای خودش کار می کند، ریل برای خودش، هواپیما و جاده نیز راه خود را می رود.

وی در پایان اذعان داشت: نگهداری راه ها نیز مسئله جدی است که باید مورد پییگری قرار گیرد و باید به یک نوع حمل و نقل ترکیبی عملیاتی برسیم و این کار مدیریتی فراتر از آنچه که داریم می طلبد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز