خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

یک میلیون کارگر ساختمانی از سبد حمایتی دولت محروم‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۰۵

چکیده: از مجموع یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی کشور، فقط ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و با وجود معیار بیمه بودن کارگران برای اختصاص سبد کالا، یک میلیون کارگر ساختمانی از حمایت دولت محروم می‌شوند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از اختصاص نیافتن سبد کالا به بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی خبر داد.

«اکبر شوکت» رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه معیار دولت برای توزیع سبد کالاهای ضروری در ماه‌های بهمن و اسفند، احراز اشتغال عنوان شده و محرز بودن اشتغال منوط به پوشش بیمه تامین اجتماعی است، به ایلنا گفت: از مجموع یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی کشور، فقط ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و با وجود معیار بیمه بودن کارگران برای اختصاص سبد کالا، یک میلیون کارگر ساختمانی از حمایت دولت محروم می‌شوند.

شوکت با تاکید بر اینکه کارگران محروم از بیمه، از سایر حمایت‌های حداقلی نیز محروم می‌شوند، گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌تواند برای توزیع سبد کالا به کارگران ساختمانی و فصلی، از فهرست کارگران ساختمانی که برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده‌ بودند استفاده کند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان افزود: این کامل‌ترین فهرست از مشخصات کامل کارگران ساختمانی و فصلی در کشور است که نسخه‌ای از آن نیز در وزارت کار موجود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز