خبرگزاری کار ایران

هشدار اداره کل استاندارد ایلام در مورد تولید و فروش فیلتر هوای خودرو

کد خبر : ۱۳۹۶۲۳

اداره کل استاندارد ایلام از شهروندان ایلامی خواست تا مراقب سوء استفاده برخی از افراد در مورد فروش خط تولید و تجهیزات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخت فیلتر هوای خودرو باشند.

ایلنا: اداره کل استاندارد ایلام از شهروندان ایلامی خواست تا مراقب سوء استفاده برخی از افراد در مورد فروش خط تولید و تجهیزات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخت فیلتر هوای خودرو باشند.

به گزارش " ایلنا "، " مجتبی پالیزبان " کارشناس اجرای استاندارد اداره کل استاندارد ایلام با اعلام این مطلب اظهار داشت: اخیرا مشاهده شده است که برخی افراد و شرکت های سودجو، بدون دانش فنی، در سایت ها و وبلاگ های اینترنتی و با ارسال پیامک، با طرح ادعاهایی مانند فروش خط تولید انواع ماشین آلات ساخت فیلتر هوای خودرو، فروش دستگاه چین کن غلطکی کاغذ، فروش مواد اولیه فیلتر هوا و آموزش ساخت و تولید فیلتر هوا در منزل، اقدام به تبلیغات برای فروش این تجهیزات غیر استاندارد و تولید فیلتر هوا به صورت سنتی می نمایند.

" پالیزبان " اعلام کرد: بیشتر فیلتر هوای خودرو تولید شده با این روش و با این دستگاه ها، فاقد کیفیت لازم و غیر استاندارد هستند.

" پالیزبان " افزود: واحدهای تولیدی مجاز که برای دریافت پروانه استاندارد اقدام می نمایند حتما باید دارای مدارکی مانند پروانه بهره برداری و جواز تاسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی، ثبت نام یا علامت تجاری و هم چنین دارای مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده و آزمایشگاه کنترل کیفیت باشند. لذا تولیدکنندگان خانگی و سنتی فیلتر هوا، به دلیل نداشتن این مدارک و شرایط، به هیچ وجه نمی توانند برای محصولات خود پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت نمایند.

" پالیزبان " خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۹ قانون سازمان ملی استاندارد، هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: از مردم عزیز تقاضا می شود هنگام خرید فیلتر هوا حتما به مواردی مانند نشان استاندارد، نام و نشانی واحد تولیدی، نام یا علامت تجاری فیلتر، دقت نمایند و از خرید فیلتر هوای بدون بسته بندی و بدون مشخصات و نشانه گذاری و فاقد علامت استاندارد جدا خودداری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر