خبرگزاری کار ایران

دکتر حسین راغفر در گفت وگو با ایلنا:

میزان فقر مطلق در ایران بین 25 تا 32 درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۰

فقیرتر شدن قشر متوسط جامعه نتیجه شكست سیاست‌های دولت است/ آنچه در محافل تصمیم‌گیری كشور از جمله مجلس توسط دستگاه‌های دولتی ارائه شده در سال های گذشته تا كنون رشد اقتصادی از مرز 3 درصد عبور نكرده است.

حسین راغفر، كارشناس اقتصادی با بیان این كه بر اساس محاسبات، میزان فقر مطلق در ایران بین 25 تا 32 درصد است،‌گفت: بر اساس این آمار، طی 3 سال گذشته در دولت احمدی‌نژاد، هر سال 2 درصد به جمعیت فقیر کشور (32 درصد) افزوده شده است. در این بررسی، وضعیت بازار کار بر اساس شغل رییس خانوار تعیین می‌شود.

حسین راغفر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در 7 سال گذشته شدت فقر افزایش پیدا كرده، ضمن اینكه نابرابری نیز افزایش داشته است.

راغفر با اشاره به این كه فقر از سال 63 با روند ملایمی کمتر می‌شد، اما از سال 84 با آغاز به‌ کار دولت فعلی تاکنون، میزان فقر و نابرابری افزایش یافته است، بیان داشت: هر چند كه از سوی دولت آمار شفافی در مورد خط فقر و ضریب جینی تا كنون اعلام نشده است، اما فضای موجود نشان از رشد نابرابری و گسترش فقر دارد و بر اساس محاسبات صورت گرفته از سوی محافل غیر دولتی، میزان فقر مطلق در ایران بین 25 تا 32 درصد است.

این استاد دانشگاه، شرایط فعلی یعنی فقیرتر شدن قشر متوسط جامعه را نتیجه شكست سیاست‌های دولت دانست و عنوان داشت: اگر به دید یك خارجی نگاه كنیم. وجود این جوان‌های بیكار در مملكتی كه روی اقیانوس‌های گاز و نفت نشسته تنها محصول سیاست‌های غلط دولت‌هاست.

وی هچنین در مورد رشد اقتصادی كشور نیز گفت: آمار مربوط به رشد اقتصادی بنا به برنامه چشم‌انداز 20 ساله برای سال 1394 قرار است سالانه برحسب برنامه چهارم نرخ رشد اقتصادی باید 8 درصد باشد، اما در دو سال گذشته دولت آمار شفاف ارائه نداده و آمار های داده شده نیز تناقض دارد.

به گفته وی، آنچه در محافل تصمیم‌گیری كشور از جمله مجلس توسط دستگاه‌های دولتی ارائه شده در سال های گذشته تا كنون رشد اقتصادی از مرز 3 درصد عبور نكرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز