خبرگزاری کار ایران

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار سیستان و بلوچستان:

كارگران «مطب‌خانه‌ها» از مزایای قانون كار بی‌بهره و از محدودیت‌هایش برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۸

بیشتر كارگران این استان در واحدهای كوچك كار می‌كنند/ مطالبات مزدی و بیمه‌ای بیشتر این كارگران كامل پرداخت نمی‌شود.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان سیستان و بلوچستان گفت: اغلب افرادی که در مطب پزشکان این استان شاغل‌اند از دریافت حداقل مزد قانونی و برخورداری از پوشش‌ تامین اجتماعی محروم هستند.

محمد‌علی عسگری در این باره به ایلنا گفت: در این استان دستمزد بیشتر کسانی که در مطب خانه (مطب پزشکان) کار می‌کنند ۲۰ تا ۵۰ درصد کمتر از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار است.

او یادآور شد در حال حاضر طبق مصوبه مزد شورای عالی کار هر کارگر باید روزانه ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان دریافت کند. از جانب دیگر برای بیشتر این افراد از سوی کارفرما حداکثر ماهانه ۱۵ روز حق بیمه رد می‌شود نکته حاائز اهمیت تایید شدن این سوابق از سوی مراجع رسمی است، به این ترتیب كارگران «مطب‌خانه‌ها» از مزایای قانون كار بی‌بهره و از محدودیت‌هایش برخوردار می‌شوند.

این فعال کارگری بابیان اینکه کارکنان مطب خانه‌ها زنان و مردان کارگری هستند که برای تامین معاش خانواده خود در مطب پزشکان به انجام کارهای توامانی چون منشی‌گری و نظافت مشغول هستند، گفت: متاسفانه این پدیده به یک عرف جاری در استان تبدیل شده است.

عسگری افزود: متاسفانه آمار دقیقی از تعداد کارگران شاغل در مطب‌خانه‌ها وجود ندارد اما موضوع این کارگران از پرونده‌های رایج در مراجع تشخیص و حل اختلاف در ادارات كار سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در استان سیستان و بلوچستان کارخانه‌های صنعتی برزگ و فعال یک پدیده نادر تلقی می‌شود بیشتر کارگران در واحدهای صنفی کوچک مشغول به کار هستند و عموم کارفرمایان این واحد‌ها نیز با بهانه قراردادن وضع نامطلوب اقتصادی از پرداخت مطالبات کامل کارگران خود خودداری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز