خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دولت ‌اعتقادی به ‌مسکن مهر ندارد / ‌بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی ‌مسکن مهر‌

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۴

الگوی مسکن اجتماعی از سوی دولت یازدهم مطرح شده اما قرار است تمام تعهدات مردم در باب مسکن مهر به شکل کامل اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه ‌دولت یازدهم هیچ اعتقادی به ادامه روند احداثمسکن مهر ندارد، گفت: این پروژه هم اکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تو‌مان بدهی دارد.

به گزارش ایلنا، منصور حقیقت‌پور در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار داشت: بنده انتقاداتی به روند اجرای مسکن مهر در دولت دهم داشتم چرا که معتقد بودم در همه شهرها مسکن مهر نباید اولویت قرار گیرد چرا که در نیر، کوثر و برخی از شهرهای کوچک اولویت باید اشتغال باشد نه اینکه بخواهیم با زور و اجبار مسکن مهر را جزو اولویت‌ها بدانیم و در این زمینه تلاش و کوششی عقیم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد‌: دولت به جای احداثمسکن مهر در دورترین نقاط شهرها می‌توانست بافت فرسوده را احیا کرده و با تشویق و ترغیب مردم در این زمینه دستاوردهای مفید و موثری را رقم می‌زد که باید با همت دولت یازدهم این نارسایی‌ها برطرف شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم هیچ اعتقادی به ادامه روند احداثمسکن مهر ندارد، گفت: الگوی مسکن اجتماعی از سوی دولت یازدهم مطرح شده اما قرار است تمام تعهدات مردم در باب مسکن مهر به شکل کامل انجام شده و اجرایی و عملیاتی شود.

حقیقت‌پور یادآور شد: خدا نکند که مسکن مهر زمینه مهاجرت از روستاها به شهر را فراهم کرده و یا به برخی از حاشیه‌‌شینی‌ها دامن بزند بلکه انتظار بر این است که واحدهای نیمه‌تمام و یا تکمیل نشده هر چه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت نهم و دهم از بابت اجرای مسکن مهر تصریح کرد: معلوم نیست که این بدهی از کجا تامین می‌شود چرا که بانک مسکن از این بابت به بانک مرکزی بدهکار است و باید به نحوی این خلأ برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین در شهر نمین راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: این دانشگاه بسیار پیشرفته‌تر از دانشگاه صنعتی است چرا که در آن رشته‌های جدید و ‌high technology نظیر نانو، ‌هوا و فضا و هسته‌ای راه‌اندازی می‌شود که مجوز آن برای اولین بار به استان اردبیل داده شده است.

حقیقت‌پور افزود: نباید احساس کنیم که دانشگاه صنعتی فراگیرتر از دانشگاه مرکزی فناوری‌های نوین است چرا که چنین امری صحت ندارد و رشته‌های دایر شده در این دانشگاه ارزشی به مراتب بهتر از رشته‌های مهندسی دارد.

وی با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس پیشنهاد کرده‌اند که از ۲۹ درصد درآمد حاصل از فروش نفت که به حساب صندوق توسعه ملی ریخته می‌شود ۹ درصد تبدیل به ریال شده و به ازای هر نماینده ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار اختصاص دهند، ادامه داد: این رقم در اختیار نماینده قرار نمی‌گیرد بلکه قرار است با همفکری نماینده این مبلغ صرف پروژه‌های نیمه‌ تمام و در آستانه تکمیل برخی از مناطق روستایی و محروم قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز