خبرگزاری کار ایران

شناسایی و تدوین یکصد عنوان استاندارد شغل و شایستگی در زمینه انرژی‌های نو

کد خبر : ۱۳۶۰۴۹

تاکنون یکصد عنوان استاندارد شغل و شایستگی در زمینه انرژی‌های نو از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شناسایی شده و در حال تدوین هستند.

مدیر کل دفتر امور مهارت‌های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تاکنون یکصد عنوان استاندارد شغل و شایستگی در زمینه انرژی‌های نو از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شناسایی شده و در حال تدوین هستند.
به گزارش ایلنا پوراندخت نیرومند، مدیر کل دفتر امور مهارت‌های پیشرفته این سازمان گفت: این دفتر در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه همکاری با سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) یکصد عنوان استاندارد شغل و شایستگی در زمینه انرژی‌های نو را شناسایی و در دست تدوین قرار داده است.
وی بیان داشت: همچنین دفتر امور مهارت‌های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور براساس تفاهم نامه‌ای که در سال ۱۳۹۱ بین این سازمان و سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) منقعد شده است، نسبت به تفکیک استانداردهای انرژی‌های نو از سایر استاندارد‌ها اقدام نموده است.
مدیر کل دفتر امور مهارت‌های پیشرفته این سازمان خبر داد: ارائه سه طرح پژوهشی ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر به منظور: اجرای یک پایلوت خورشیدی در سه مرکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هدف تأمین انرژی مورد نیاز و تغییر الگوی مصرف از فسیلی به تجدیدپذیر، اجرای پایلوت راه اندازی و توسعه چهارکارگاه آموزشی انرژی تجدید پذیر در مراکز منتخب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تأسیس نیروگاه آموزشی با توان ۳ کیلو وات متصل به شبکه و یک کیلو وات منفصل از شبکه از جمله اقداماتی است که دفتر امور مهارت‌های پیشرفته سازمان در راستای اهداف تفاهم نامه مذکور انجام داده است.
وی افزود: برگزاری کارگاه آشنائی با فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر و نیازهای بازار کار و اعطای گواهی نامه پایان دوره به شرکت کنندگان، برگزاری کارگاه استاندارد نویسی و برگزاری کارگاه آشنایی با نظام طبقه بندی مشاغل O» NET از جمله کارگاه‌های آموزشی برگزار شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.
به گفته پوراندخت نیرومند شرکت در جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو در تاریخ ۲۹ / ۲ / ۹۲ تا ۳۰ / ۰۲ / ۹۲ و شرکت درچهارمین نمایشگاه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از تاریخ ۶ لغایت ۹ تیرماه ۱۳۹۱ از دیگر اقدامات این سازمان است.
وی در ادامه بیان داشت: از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف، در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه مذکور می‌توان برگزاری نشست‌ها و سمینار‌های آینده پژوهی و دوره‌های آموزش تخصصی ملی و بین المللی برای متخصصان، کار‌شناسان و مربیان سازمان، شناسایی و معرفی مشاغل و حرفه‌های حوزهٔ انرژی‌های نو و تجدید پذیر، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی و شغلی در مشاغل و حوزه‌های شناسایی شده، تهیه و تدوین پودمان‌های بین سطوح تحصیلی جهت تربیت تکنسین ماهر، فراهم کردن بسترهای حضور سازمان در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی، تجهیز کارگاه‌های آموزشی و نیازسنجی آموزشی در حوزه انرژی‌های نو و تجدید پذیر، بهره برداری متقابل از بانک‌های اطلاعاتی، کتابخانه و منابع اطلاعاتی، بهره گیری از متخصصان و صاحب نظران معرفی شده از سوی سانا در اجرای آموزش‌ها و آزمون فراگیران را عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز