خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی طرح سبد کالایی:

دو سبد کالایی اهدایی دولت رایگان است / توزیع سبد از ابتدای بهمن ماه جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۳

این سبد شامل ۱۰ کیلو گرم برنج خارجی(هندی و…)، ۴ کیلو گرم مرغ، ۲ بسته ۱۲ تایی تخم‌مرغ بسته‌بندی شده، ۲ بطری روغن مایع ۸۰۰ گرمی و دو بسته پنیر ۴۰۰ گرمی خواهد بود که ارزش این بسته در هر نوبت ۸۰ هزار تومان است.

مدیر اجرایی طرح سبد کالایی وزارت صنعت، معدن و تجارت از توزیع سبد کالایی دولت در نیمه اول بهمن ماه خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن حاج علی، مدیر اجرایی طرح سبد کالایی صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به نحوه توزیع سبد کالایی دولت اظهار داشت: طی سه ماه گذشته موضوع توزیع سبد کالا در بین اقشار آسیب پذیر جامعه و کارمندان دولت با هدف مدیریت تامین معیشت مردم مطرح شد که مقرر گردید دو سبد کالایی در ماههای بهمن و اسفند بین گروه هدف توزیع شود.


وی با بیان اینکه این گونه توزیع کالا در جامعه آثار تورمی در پی نخواهد داشت افزود: این روش در کنار کمک به تولیدات داخلی سرمایه‌های جامعه را نیز جذب می‌کند.


حاجعلی با اشاره به داخلی بودن اقلام سبد کالایی گفت: نخستین سبد کالایی از ابتدای بهمن‌ماه بین گروه هدف توزیع خواهد شد که مشمولین، در یک بازده زمانی ۱۵ روزه امکان دریافت این سبد را دارند.


وی با اشاره به افرادی که مشمول دریافت این سبد‌ها هستند تصریح کرد: سرپرست خانوارهای کارکنان دولت(قراردادی، پیمانی و بازنشستگان و مستمری بگیران)، سرپرست خانوارهای کارگری، سرپرست خانواده‌های نیروهای مسلح، دانشجویان متاهل، طلاب، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند به فروشگاههایی که برای توزیع سبد کالایی تعیین شده‌اند مراجعه کنند.


حاجعلی گفت: این سبد شامل ۱۰ کیلو گرم برنج خارجی، ۴ کیلو مرغ، ۲ بسته ۱۲ عددی تخم‌مرغ بسته‌بندی شده، ۲ بطری روغن مایع ۸۰۰ گرمی و دو بسته پنیر ۴۰۰ گرمی خواهد بود که ارزش این بسته در هر نوبت ۸۰ هزار تومان است.


وی گفت: برنج‌هایی که برای این سبد در نظر گرفته شده هر چند خارجی است اما از نوع باکیفیت و سالم است.


وی افزود: جامعه هدف پیش‌بینی شده ۱۵ میلیون نفر بوده که کارگران مشمول حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند البته با پالایشی که از این ۱۵ میلیون نفر انجام می‌شود احتمال کاهش افراد مشمول نیز وجود دارد.


وی با اشاره به فروشگاههای توزیع کالا گفت: اتکا، شهروند، رفاه، سپه و سایر فروشگاههای زیرمجموعه کارگران، فرهنگیان و کارکنان دولت برای ارائه سبد کالایی تعیین شده‌اند.


مدیر اجرایی طرح سبد کالایی گفت: برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی مبلغ مورد نظر بر روی کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ می‌شود که فقط برای دریافت کالا در نظر گرفته شده و قابل نقد شدن نیست.


وی تصریح کرد: پس از اعلام اسامی از سوی وزارت رفاه کارت‌های یارانه مشمولین فعال می‌شود.


حاجعلی افزود: در صورتی که فردی ذینفع باشد و کارت یارانه نقدی نداشته باشد برای این افراد هم کارت صادر می‌شود، به عنوان نمونه اگر فردی خبرنگار باشد و سرپرست خانوار نباشد ما به عنوان سرپرست خانوار این فرد را در سیستم تعریف خواهیم کرد.


وی گفت: در این سبد تعداد افراد هر خانواده مورد نظر نبوده و تنها دو سبد مشخص با اقلام معین در نظر گرفته شده است.


حاجعلی با بیان اینکه این دو سبد کالایی کاملا رایگان است افزود: برای جلوگیری از سوء استفاده از این سبد‌ها بر روی بسته بندی آن‌ها غیر قابل فروش بودن و رایگان بودن آن حک شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز