خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری /

نقش پیمانکار در انفجار مخزن ۳۰ هزار تنی و مرگ دو کارگر در خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۴۰

چکیده: کارگرانی که روز گذشته در جریان انفجار مخزن گازوئیل پتروشیمی خرم دچار حادثه شدند، افرادی در جستجوی کار بودند که برای جوشکاری مخزن نیمه خالی سوخت، توسط یکی از پیمانکاران جزء پتروشیمی استخدام شده بودند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در جریان حادثه انفجار صبح روز گذشته پتروشیمی خرم آباد، بدلیل خالی نبودن مخزن گازوئیل و استخدام نیروی کار غیر ماهر، پیمانکار نیروی انسانی مقصر اصلی حادثه بوده است.

به گزارش منابع کارگری ایلنا در منطقه، در حال حاضر پیمانکار این کارگران برای تکمیل تحقیقات قانونی توسط اداره آگاهی بازداشت شده است.

گفتنی است، روز گذشته بر اثر انفجار و آتش‌سوزی مخزن گازوئیل در پتروشیمی خرم‌آباد، دو کارگر ۲۵ و ۲۹ ساله به نام‌های «بهمن آزادی مقدم» و «محمد مهدی مهدی پور» در هنگام جوشکاری مخزن سوخت جان باختند.

عملکرد پیمانکار پیش از وقوع حادثه

«پیمان نادر نیا» دبیر خانه کارگر خرم‌آباد درباره حادثه روز گذشته به ایلنا گفت: کشته شدگان در زمان حادثه در بالای مخزن سوخت مشغول کار بودند و پزشکی قانونی علت مرگ آن‌ها را ضربه مغزی و جراحات متعدد عنوان کرده است.

این فعال کارگری به دو تن دیگر از کارگران پتروشیمی خرم‌آباد که در جریان حادثه دیروز دچار جراحت شده‌اند اشاره کرد و گفت: علاوه بر دو کارگری که کشته شده‌اند، یکی دیگر از کارگران دچار موج حاصل از انفجار شده و کارگر دیگری نیز از ناحیه لگن دچار شکستگی شده است.

دبیر خانه کارگر خرم ادامه داد: کارگرانی که روز گذشته در جریان انفجار مخزن گازوئیل پتروشیمی خرم دچار حادثه شدند، افرادی در جستجوی کار بودند که برای جوشکاری مخزن نیمه خالی سوخت، توسط یکی از پیمانکاران جزء پتروشیمی استخدام شده بودند.

وی با اشاره به اینکه این کارگران توسط پیمانکار با آموزش‌های ایمنی لازم آشنا نشده بودند، گفت: به نظر می‌رسد حادثه روز گذشته درغیاب مسئولان واحد ایمنی معدن روی داده باشد و در این صورت مسئولان بخش‌های «پیمانکاری» و «واحد ایمنی» پتروشیمی به وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت ۳۰ هزار تنی این مخزن سوخت، گفت: اگر این مخزن در فاصله نزدیکتری به تاسیسات پتروشیمی قرار می‌داشت باید شاهد تلفات و خسارت‌هایی به مراتب بیشتری می‌بودیم، گفت: به نظر می‌رسد که روز گذشت

نادرنیا بابیان اینکه در حال حاضر در استان لرستان به دلیل بالابودن نرخ بیکاری، جویندگان کار ممکن است به هر شغلی روی آورند، تایکد کرد: مسئولان پیمانکاری موظف بودند تا آموزش‌های لازم را به کارگران بدهند و در مقابل مسئولان واحد ایمنی می‌بایست بر رعایت شدن اصول ایمنی در زمان جوشکاری نظارت می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز