خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز عصر بانک مرکزی با دولت؛

نحوه پرداخت سبد کالای خانوار‌ها مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۷

بانک مرکزی معتقد است که با همین کارت هوشمند ارائه یارانه می‌توان تمام خدماتی اینترنتی یارانه‌ای را در قالب‌های نقدی و غیرنقدی انجام داد و نیازی به تهیه ابزار جدیدی نیست.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از ارائه خدمات اینترنتی برای سبد کالایی خانوار‌ها‌‌ همان کارت هوشمند یارانه‌ای داده شده به دهک‌های مختلف جامعه خبر داد و گفت: بانک مرکزی این آمادگی را دارد تا خدمات اینترنتی برای دریافت هرگونه یارانه‌ای در قالب سبد کالایی ارایه دهد. این خدمات برای کالاهایی که از طریق عابر بانک‌ها یا فروشگاه‌ها در قالب کارت هوشمند داده می‌شد؛ ارایه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ناصر حکیمی در نشست خبری امروز(۷ دی) که به مناسبت سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در محل ساختمان بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: بانک مرکزی آماده ارایه هرگونه ارائه خدمات اینترنتی برای ارائه یارانه‌های مختلف از سوی دولت به خانوار‌هاست.

به گفته حکیمی، پیشنهاد بانک مرکزی درخصوص ارائه سبد کالایی به خانوار‌ها این است که هرگونه ارائه سبد کالایی در قالب‌های نقدی و غیرنقدی با‌‌ همان کارت هوشمند قبلی که برای دریافت یارانه نقدی تهیه شده است؛ انجام بگیرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به اینکه عصر امروز در خصوص این موضوع جلسه‌ای با مسئولین زیر بط خواهیم داشت، گفت: بانک مرکزی معتقد است که با همین کارت هوشمند ارائه یارانه می‌توان تمام خدماتی اینترنتی یارانه‌ای را در قالبهای نقدی و غیر نقدی انجام داد و نیازی به تهیه ابزار جدیدی نیست.

حکیمی در ادامه به پرداخت یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نقدی یارانه‌ها را به اواسط ماه موکول کند این حجم تراکم تراکنش در بانک‌ها کاهش پیدا می‌کند و می‌توان خدمات رسانی بهتری در این خصوص انجام داد.

وی افزود: در این زمینه بانک مرکزی جلسات متعددی را با برنامه ریزان سازمان هدفمندی انجام داده است که امیدواریم به نتیجه لازم در این زمینه گرفته شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین درخصوص بحثعدم همکاری بانک‌ها با طرح شاپرک گفت: در این زمینه همه بانک‌ها همکاری لازم راداشته‌اند و جای تعجب است که چرا در رسانه‌ها بحثمقاوت بانک‌ها در برابر این طرح مطرح شده است.

وی گفت: در حقیقت بحثآمادگی بانک‌ها مطرح بوده است و بعضی از بانکها برای پیوستن به طرح شاپرک نیاز به آمادگی داشته‌اند و خوشبختانه این موضوع نیز امکان پذیر شده است.

وی هرگونه انتقال وجه نقدی به صورت کارت به کارت که بیش از ۲۴ ساعت زمان بر باشد را تخلف اعلام کرد و گفت: تمام تسویه پذیرندگان اینترنتی در خارج از طرح شاپرک ۴۸ ساعته وجه خود را دریافت می‌کنند و درصورتیکه در شاپرک صورت بگیرد؛ ۲۴ ساعته این امر محقق می‌شود.

وی از جریمه ۱۰۰۰ تومانی بانک‌ها بابت هر تراکنش ناموفق اینترنتی خبر داد و گفت: از این پس بانک‌ها برای هر تراکنش نا‌موفق اینترنتی مبلغ ۱۰۰۰ تومان جریمه نقدی شده و از حسابشان کسر می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات حجم تخلفات اینترنتی اعلام شده ۵۰ درصدی را ناشی از گزارش‌هایی دانست که به نیروهای امنیتی و انتظامی داده می‌شود و گفت: در این خصوص بانک مرکزی آماری ندارد اما حجم تخلفات در کشور به لحاظ کاهشی تفاوت معناداری با حجم آن در کشورهای دیگر دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: در این زمینه باید مهندسی اجتماعی برای فرهنگ تراکنشی ایجاد شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز