خبرگزاری کار ایران

پژوهشنامه روابط عمومی منتشر می‌شود

کد خبر : ۱۳۲۲۱۶

پژوهشنامه روابط عمومی، فصلنامه دانش و حرفه روابط عمومی، با رویکرد انتشار مقالات علمی، تحلیلی و پژوهشی منتشر می‌شود.

ایلنا: جانشین سردبیر پژوهشنامه روابط عمومی گفت: بخش قابل توجهی از پژوهش‌های ارتباطی مربوط به روابط عمومی است و جامعه روابط عمومی کشور با فقدان یک نشریه علمی به منظور پوشش پژوهش‌های آکادمیک و کاربردی مواجهه است. این درحالی است که آشنایی با مباحثو مسائل پدیدار شده در زمینه مطالعات و به کارگیری دانش و فنون روابط عمومی به منظور ارتقای قابلیت‌ها، نقش آفرینی و دامنه فعالیت‌ها برای تحقق اهداف و ماموریت‌ها اجتناب ناپذیر است و غفلت از تحول و جهش روبه جلوی ارتباطات و نبود درک به هنگام از شرایط و الزام‌های جهانی سبب شده است روابط عمومی در ایران محدود و محصور در شکل باشد و روند‌ها و سیاست‌ها، محتوا و ساختار، پژوهش و به روز رسانی در آن نادیده انگاشته شود.

به گزارش ایلنا، سیدتقی کمالی تصریح کرد: توسعه فناوری‌ها و رشد روزافزون ارتباطات، تحول گسترده‌ای را در عرصه روابط عمومی به وجود آورده است. انطباق پذیری بخش‌های مختلف علمی و اجرایی نیز از طریق شناخت این تغییر‌ها و دگرگونی‌ها و آگاهی از مفاهیم و مباحثنوظهور که ابعاد و جنبه‌های ارتباطات انسانی و سازمانی و به طور خاص روابط عمومی را متاثر ساخته است، حاصل می‌شود. به تبع شرایط جدید و بهره گیری به جا و موثر از فرصت‌ها و قابلیت‌ها، شاهد رونق گرفتن فعالیت‌ها و نقش آفرینی سازمان‌ها و مجامع انسانی و اجتماعی در ابعاد مختلف ملی و بین المللی خواهیم بود. موفقیت در این عرصه با ایجاد و میان آوری ظرفیت‌های پژوهشی ارتباط تنگاتنگ دارد. همین امر اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت و توسعه علمی را برجسته می‌کند و بدین منظور پژوهشنامه روابط عمومی سعی دارد زمینه تولید و پوشش آثار علمی برای پرداخت هر چه بهتر به موضوع‌های مرتبط را پیش بگیرد.

جانشین سردبیر پژوهشنامه روابط عمومی افزود: از سوی دیگر افزایش تعداد دانشجویان رشته روابط عمومی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نبود زیرساخت‌ها و محتوای مناسب علمی مبین لزوم پرداخت به جنبه‌های مغفول مانده روابط عمومی و پاسخگویی به نیاز مخاطبان است. افزون بر این روابط عمومی به دلیل ماهیت و دربرگیری، همچون بسیاری از حوزه‌های مطالعاتی واجد ویژگی میان رشته‌ای و چند رشته‌ای شده است و لازم است پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی درصدد یافتن راهکار‌ها و شیوه‌های مناسب برای تحقق این امر باشد.

کمالی گفت: تقویت بنیه علمی جامعه روابط عمومی کشور از طریق طرح موضوع‌ها و محورهای دانشی و حرفه‌ای روابط عمومی بنابر شاخص‌های جهانی از اهداف بنیادین انتشار این مجله است و در این راستا تلاش برای ارتقای تولید علمی در زمینه‌های مرتبط با روابط عمومی با توجه به نیازهای موجود برای انجام مطالعات هدفمند و ساختارمند بنابر جنبه‌های نظری، فلسفی، سیاستی، ‌شناختی، فناورانه و آینده نگرانه در ساحت‌های مختلف محلی، ملی و بین المللی و در بخش‌های متنوع سازمانی و اجتماعی امری است که این فصلنامه می‌کوشد با تولید، پوشش و جذب مقالات بدان دست یابد.

پژوهشنامه روابط عمومی به صاحب امتیازی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرمسئولی دکتر محمد مهدی فتوره چی و سردبیری دکتر حسین امامی است و در هیات تحریریه آن اعضای هیات علمی، پژوهشگران و مدرسان عملگرا و برجسته روابط عمومی دانشگاه‌های کشور عضویت دارند.

این فصلنامه از مقالات علمی، تحلیلی و پژوهشی که در توسعه و بسط مفاهیم و ادبیات دانش روابط عمومی، شناخت و شرح حوزه‌های نظری و کاربردی مرتبط که در معرفی، ترویج و ارتقای روابط عمومی اثرگذار باشد، استقبال می‌کند. بدین منظور پژوهشگران و نویسندگان حوزه‌ها و گرایش‌های علمی مرتبط با تخصص روابط عمومی برای انتشار مقاله علمی و گزارش پژوهشی می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترونیک prrjut @ gmail. comارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز