پژوهشنامه روابط عمومی منتشر میشود
پژوهشنامه روابط عمومی، فصلنامه دانش و حرفه روابط عمومی، با رویکرد انتشار مقالات علمی، تحلیلی و پژوهشی منتشر میشود.
ایلنا: جانشین سردبیر پژوهشنامه روابط عمومی گفت: بخش قابل توجهی از پژوهشهای ارتباطی مربوط به روابط عمومی است و جامعه روابط عمومی کشور با فقدان یک نشریه علمی به منظور پوشش پژوهشهای آکادمیک و کاربردی مواجهه است. این درحالی است که آشنایی با مباحثو مسائل پدیدار شده در زمینه مطالعات و به کارگیری دانش و فنون روابط عمومی به منظور ارتقای قابلیتها، نقش آفرینی و دامنه فعالیتها برای تحقق اهداف و ماموریتها اجتناب ناپذیر است و غفلت از تحول و جهش روبه جلوی ارتباطات و نبود درک به هنگام از شرایط و الزامهای جهانی سبب شده است روابط عمومی در ایران محدود و محصور در شکل باشد و روندها و سیاستها، محتوا و ساختار، پژوهش و به روز رسانی در آن نادیده انگاشته شود.
به گزارش ایلنا، سیدتقی کمالی تصریح کرد: توسعه فناوریها و رشد روزافزون ارتباطات، تحول گستردهای را در عرصه روابط عمومی به وجود آورده است. انطباق پذیری بخشهای مختلف علمی و اجرایی نیز از طریق شناخت این تغییرها و دگرگونیها و آگاهی از مفاهیم و مباحثنوظهور که ابعاد و جنبههای ارتباطات انسانی و سازمانی و به طور خاص روابط عمومی را متاثر ساخته است، حاصل میشود. به تبع شرایط جدید و بهره گیری به جا و موثر از فرصتها و قابلیتها، شاهد رونق گرفتن فعالیتها و نقش آفرینی سازمانها و مجامع انسانی و اجتماعی در ابعاد مختلف ملی و بین المللی خواهیم بود. موفقیت در این عرصه با ایجاد و میان آوری ظرفیتهای پژوهشی ارتباط تنگاتنگ دارد. همین امر اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت و توسعه علمی را برجسته میکند و بدین منظور پژوهشنامه روابط عمومی سعی دارد زمینه تولید و پوشش آثار علمی برای پرداخت هر چه بهتر به موضوعهای مرتبط را پیش بگیرد.
جانشین سردبیر پژوهشنامه روابط عمومی افزود: از سوی دیگر افزایش تعداد دانشجویان رشته روابط عمومی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و نبود زیرساختها و محتوای مناسب علمی مبین لزوم پرداخت به جنبههای مغفول مانده روابط عمومی و پاسخگویی به نیاز مخاطبان است. افزون بر این روابط عمومی به دلیل ماهیت و دربرگیری، همچون بسیاری از حوزههای مطالعاتی واجد ویژگی میان رشتهای و چند رشتهای شده است و لازم است پژوهشها و فعالیتهای علمی درصدد یافتن راهکارها و شیوههای مناسب برای تحقق این امر باشد.
کمالی گفت: تقویت بنیه علمی جامعه روابط عمومی کشور از طریق طرح موضوعها و محورهای دانشی و حرفهای روابط عمومی بنابر شاخصهای جهانی از اهداف بنیادین انتشار این مجله است و در این راستا تلاش برای ارتقای تولید علمی در زمینههای مرتبط با روابط عمومی با توجه به نیازهای موجود برای انجام مطالعات هدفمند و ساختارمند بنابر جنبههای نظری، فلسفی، سیاستی، شناختی، فناورانه و آینده نگرانه در ساحتهای مختلف محلی، ملی و بین المللی و در بخشهای متنوع سازمانی و اجتماعی امری است که این فصلنامه میکوشد با تولید، پوشش و جذب مقالات بدان دست یابد.
پژوهشنامه روابط عمومی به صاحب امتیازی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرمسئولی دکتر محمد مهدی فتوره چی و سردبیری دکتر حسین امامی است و در هیات تحریریه آن اعضای هیات علمی، پژوهشگران و مدرسان عملگرا و برجسته روابط عمومی دانشگاههای کشور عضویت دارند.
این فصلنامه از مقالات علمی، تحلیلی و پژوهشی که در توسعه و بسط مفاهیم و ادبیات دانش روابط عمومی، شناخت و شرح حوزههای نظری و کاربردی مرتبط که در معرفی، ترویج و ارتقای روابط عمومی اثرگذار باشد، استقبال میکند. بدین منظور پژوهشگران و نویسندگان حوزهها و گرایشهای علمی مرتبط با تخصص روابط عمومی برای انتشار مقاله علمی و گزارش پژوهشی میتوانند آثار خود را به نشانی الکترونیک prrjut @ gmail. comارسال کنند.