خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر گیلان عنوان كرد:

اصرار دولت بر تغییر قانون كار، عامل بی‌توجهی كارفرمایان به اجرای قانون

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۲

در صورتی که مواد معطل مانده و اجرا نشده قانون کار و تامین اجتماعی عملی شود مشکلات جامعه کارگری به حداقل خواهد رسید.

 دبیر خانه کارگر گیلان معتقد است: وزارت كار به عنوان مجری قانون و تنظیم كننده روابط كار، با اصرار و تاكید بر طرح شعار «قانون كار نیازمند اصلاح است» زمینه‌ساز بی‌توجهی بعضی كارفرمایان به رعایت قانون كار و تضییع حقوق كارگران شده‌اند. 

محمد یعقوبی با انتقاد از اصرار بعضی از مسئولان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خصوص تغییر یكجانبه قوانین، به ایلنا گفت: در صورتی که مواد معطل مانده و اجرا نشده قانون کار و تامین اجتماعی عملی شود مشکلات جامعه کارگری به حداقل خواهد رسید.

این فعال كارگری شكاف دستمزد و تورم موجود را هم نشانه‌‌ای از قصور شورای عالی كار در تعیین دستمزد طبق ماده 41 قانون كار دانست و افزود: پایین‌تر بودن ضریب افزایش دستمزد کارگران به نسبت رشد تورم، بر شکاف طبقاتی میان جامعه کارگری و سایر اقشار جامعه روز به روز می‌افزاید.

محمد یعقوبی در این باره توضیح داد: افزایش میزان دستمزد سالانه کارگران با توجه به نرخ تورم و خط فقر بسیار ناچیز بوده و جوابگوی نیازهای نیروی کار نیست.

این فعال كارگری با بیان اینکه رقم حداقلی دستمزد موجب شده تا قدرت خرید کارگران به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد، اظهار داشت: شورای عالی کار برای جبران کاستی رقم دستمزد باید با اختصاص سایر مزایای مزدی به کارگران یاری دهد و به این ترتیب، قصور خود را در تعیین مزدی متناسب با تورم جبران كند.

دبیر خانه کارگر گیلان تصریح کرد: نظارت قوی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی بر اجرای قانون کار و تامین اجتماعی، سبب تحقق حقوق قانونی بیمه شدگان و بازنشستگان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز