خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اهواز:

بلاتکلیفی یک ساله ۵ کارگرخدماتی شهرداری اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۱

چکیده: «سال گذشته در جریان اجتماع اعتراضی کارگران خدماتی شهرداری اهواز ۵ نفر به مدت ۹روز بازداشت شدند / باوجود اثبات بیگناهی و صدور رای بازگشت به کار برای این کارگران کارفرمای اهنوز از پرداخت مطالبات آنها خودداری می‌کند / این کارگران یک سال است که حقوق نگرفته‌اند».

دبیر خانه کارگر اهواز، از نقض آشکار قانون کار در شرکت خدماتی مروارید درخشان یکی از پیمانکاران زیر مجموعه شهرداری اهواز خبر داد و گفت: ۵ نفر از کارگران این شرکت خدماتی از یکسال پیش هنوز بلاتکلیف هستند.


«آقایار حسینی» در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: درنتیجه تجمعی که سال گذشته از سوی حدود ۴۰ نفر از کارگران خدماتی شهرداری منطقه یک اهواز در اعتراض به قرادادهای غیر قانونی کار و ۵ ماه حقوق معوقه برگزار شد، در ‌‌نهایت ۵ نفر از کارگران حاضر در این تجمع با شکایت کارفرما بازداشت شدند.


او افزود: این ۵ نفر به اسامی «محمد صالحی»، «جاسم ماجدی»، «منصور صالحی»، «عبدالمنعم برهی»، «علی البوصت» هستند که آن زمان هر یک با شکایت کارفرما و به جرم اغتشاش به مدت ۹روز در زندان سپیدار اهواز بازداشت شده‌اند.

این مقام کارگری بابیان اینکه کارگران مورد نظر در نهایت تبرئه و آزادشدند، افزود: با وجود اثبات بی‌گناهی، پیمانکار شهرداری از بازگشت به کار این کارگران جلوگیری کرد.

این فعال کارگری با اشاره اقداماتی که این ۵ کارگر خدماتی شهرداری منطقه یک اهواز پس از رهایی از زندان انجام دادند، گفت: آنان مکرر پیگیر حقوق قانونی و بازگشت بکار خود شدند که در ‌‌نهایت به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان استانی این کارگران توانستند با طرح شکایت در وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی حکم بازگشت بکار خود را بگیرند.

او گفت: بعد از بازگشت بکار این ۵ کارگر، کارفرما آنها در ادامه مخالفت‌های قبلی خود محل کار آنها را بصورت تغییر می‌دهد و علاوه بر آن در اقدامی غیر قانونی از پرداخت حقوق و سایر مطالبات قانونی آنها خود داری می‌کند.

حسینی با بیان اینکه اسناد و سوابق مربوط به اشتغال و فعالیت این کارگران در محل کار جدید موجود نیست، افزود: در نتیجه برخورد غیر منصفانه کارفرما این کارگران در طول یکسالی که از اخراج آنها گذشته است هیچ در آمدی نداشته‌اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۵ ماه حقوق وبیمه این کارگران از سوی کارفرما واریز نمی‌شود، چرا که کارفرما سعی دارد با ایجاد شرایط سخت کار این کارگران را واردار به استعفاء کند.

دبیر خانه کارگر اهواز در خاتمه سخنان خود از مسئولان شهرداری وشورای شهر اهواز درخواست کرد: نظارت خود را بر پیمانکاران شهرداری وکارگرانشان بیشتر کنند تا حقوق قانونی کارگرانی که با ایجاد شرایط سخت کار حداقل‌ها را دریافت می‌کنند ضایع نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز