خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران پیمانی قطار شهری اهواز به ۵ ماه کار بدون حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۶

چکیده: حدود ۳۰۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز که در بخش‌های «حمل و نقل» و «حفاری تونل» مشغول به فعالیت‌اند از روز سه شنبه(۵ آذر) تا به امروز(۹ آذر) در اعتراض به عدم دریافت ۵ ماه حقوق خود، با استناد به ماده ۱۴۲ قانون کار، دست از کار کشیده و خواستار دریافت حقوق معوقه خود از پیمانکار مجری احداثاین پروژه(شرکت کیسون) هستند.

صبح امروز(شنبه، نهم آذر ماه) کارگران پیمانی قطار شهری اهواز در اعتراض به عدم دریافت ۵ ماه حقوق معوقه در مقابل ساختمان دفتر مرکزی شرکت پیمانکاری کیسون تجمع کردند.

«آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر اهواز در تشریح دلایل تجمع امروز کارگران پیمانی شرکت کیسون(از پیمانکاران مجری ساخت قطار شهری اهواز)، به ایلنا گفت: حدود ۳۰۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز که در بخش‌های «حمل و نقل» و «حفاری تونل» مشغول به فعالیت‌اند از روز سه شنبه(۵ آذر) تا به امروز(۹ آذر) در اعتراض به عدم دریافت ۵ ماه حقوق خود با استناد به ماده ۱۴۲ قانون کار، دست از کار کشیده و خواستار دریافت حقوق معوقه خود از پیمانکار مجری احداثاین پروژه(شرکت کیسون) هستند.

او با بیان اینکه مطالبات پنج ماهه این کارگران مربوط به ماهای تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان است افزود: کارفرما در روز چهارشنبه هفته گذشته بخشی از معوقات حقوقی مربوط به تیر ماه کارگران را پرداخت کرده است.

به گفته این فعال کارگری در اهواز، سال گذشته نیز شرکت پیمانکاری کیسون در پرداخت حقوق کارگران و همچنین در تامین مصالح همچون میلگرد و مواد بتنی و… نیز دچار مشکل بود بطوریکه که افزایش مشکلات باعثشد سال گذشته کارگران اعتراضات متعددی را در محیط کارگاه انجام دهند.

پروژه‌های قطار شهری در کشور تامین اعتبار نشده‌اند

مدیر عامل قطار شهری اهواز نیز ضمن تایید وقوع اعتراض صنفی توسط کارگران شرکت پیمانکاری کیسون، دلیل پرداخت نشدن معوقات حقوقی کارگران پیمانی را ابلاغ نشدن اعتبارات مالی پروژه قطار شهری اهواز دانست.

«عباس هلاکویی» با بیان اینکه تامین نشدن اعتبارات مالی فقط مربوط به قطار شهری اهواز نیست، به ایلنا گفت: در حال حاضر هیچ یک از پروژه‌های قطار شهری در کشور تامین اعتبار نشده‌اند.

او اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در سال جاری هیچ گونه اعتباری به قطار شهری اهواز پرداخت نشده است، اما هر ماهه بخشی از معوقات حقوقی کارگران از سوی کارفرمای شرکت کیسون به حسابشان واریز شده است.

او تعداد کارگران تجمع کننددر مقابل دفتر شرکت کیسون را ۶۳ نفر ذکر کرد و گفت: هم اکنون معوقات حقوقی کارگران با احتساب تیر ماه حدود ۵ ماه است که هفته گذشته با پرداخت بخشی از مطالبات مربوط به تیر ماه، معوقات این کارگران به ۴ ماه رسیده است.

هلاکویی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعتصاب کارگران باعثبه تاخیر افتادن اجرای پروژه قطار شهری اهواز نشده است، گفت: دست از کار کشیدن کارگران پیمانی ممکن است احداثرا با یک ماه تاخیر مواجه کند، اما زیاد مهم نیست چرا که پروژه قطار شهری اهواز سه سال از برنامه خود عقب است.

او در خاتمه از کارگران تجمع کنند خواست با همکاری با مجریان احداثپروژه قطار شهری به کار خود باز گردند چرا که تا تأمین اعتبارات مالی از سوی دولت باید صبر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز