خبرگزاری کار ایران

در اردکان؛

کارگران معدن چادرملو به اخراج نماینده صنفی‌شان اعتراض کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۳

چکیده: «کارگران معترض معتقدند که اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تلاش آقای «حسنی‌نژاد» دبیر انجمن صنفی کارگران چادرملو در حال پی‌گیری بوده است و این پی گیری‌ها موجب اخراج رئیس انجمن صنفی‌شان شده است.»

حدود ۸۰۰ نفر از کارگران معدن «چادرملو» در اردکان در اعتراض به دستمزدهای ناعادلانه و همچنین اخراج دبیر نهاد کارگری این معدن بیش از یک ساعت دست از کار کشیده و تجمع کردند.

به گزارش دریافتی ایلنا، صبح دیروز پس از حضور کارفرما در جمع کارگران متحصن و طرح وعده‌هایی برای حل مشکلات صنفی کارگران، این اعتراض صنفی به طور موقت خاتمه یافت.

بنا بر این گزارش، کارگران معترض معتقدند که اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تلاش آقای «حسنی‌نژاد» دبیر انجمن صنفی کارگران چادرملو در حال پی‌گیری بوده است.

آنان اعلام کرده‌اند که «این پی گیری‌ها موجب شد رئیس انجمن صنفی که کاملا به قوانین آشنا و مورد حمایت کارگران است، از معدن اخراج شود.»

مسوول حراست فرمانداری اردکان در گفتگو با خبرگزاری رسمی دولت، درباره دلایل اعتراض کارگران گفته است: «سه نفر که در این کارخانه باعثاغتشاش و بی‌نظمی می‌شدند به صورت قانونی و با توافق اداره کار اخراج شده بودند و دلیل اعتراض کارگران نیز همین بود و آن‌ها خواستار بازگشت افراد اخراجی بودند.»

«محمدرضا دهستانی» مسوول حراست فرمانداری اردکان به ایرنا گفته است: این مورد دلیل قانع کننده‌ای نیست که کارگران دست به اعتصاب بزنند.

گفتنی است، طبق ماده ۱۴۲ قانون کار، در صورتی که اختلاف نظر در مورد مواد مختلف این قانون و یا پیمانهای قبلی و یا هر یک از موضوعات مورد درخواست طرفین برای‌انعقاد پیمان جدید، منجر به تعطیل کار ضمن حضور کارگر در کارگاه و یا کاهش عمدی تولید از سوی کارگران شود، هیأت تشخیص موظف است بر‌اساس در خواست هر یک از طرفین اختلاف و یا سازمانهای کارگری و کارفرمایی، موضوع اختلاف را سریعاً مورد رسیدگی قرار داده و اعلام نظر نماید.
‌تبصره - در صورتی که هر یک از طرفین پیمان دسته‌جمعی نظر مذکور را نپذیرد می‌تواند ظرف مدت ده روز از تاریخ اعلام نظر هیأت تشخیص(‌موضوع ماده ۱۵۸) به هیأت حل اختلاف مندرج در فصل نهم این قانون مراجعه و تقاضای رسیدگی و صدور رأی نماید.
‌هیأت حل اختلاف پس از دریافت تقاضا فوراً به موضوع اختلاف در پیمان دسته جمعی رسیدگی و رأی خود را نسبت به پیمان دسته‌جمعی کار اعلام‌می‌کند.

[اخبار تکمیلی ارسال خواهند شد]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز