خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

مراجعه گروهی از کارگران به وزارت کار برای اعتراض به ثابت ماندن دستمزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۹

چکیده: «عدم بازبینی دستمزدهای کارگران بر مبنای واقعیت‌های اقتصادی در حالی ادامه دارد که بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تقویبت قدرت خرید مزد بیگران یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت کنونی بوده است.»

جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته صبح امروز با تجمع در محوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

«پروین محمدی» یکی از کارگران حاضر در این تجمع به ایلنا گفت: کارگران در تجمع چند ساعته امروز با طرح این پرسش که «در شرایط اقتصادی کنونی چگونه می‌توان با دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی زندگی کرد»، باردیگر ضمن اعتراض به نحوه محاسبه دستمزدهای سال ۹۲، خواستار بازبینی دستمزدها بر اساس «واقعیت‌های اقتصادی» شدند.

وی با یادآوری اینکه این کارگران بخشی از امضا کنندگان طورمار‌های اعتراضی به مزد‌ها در سال گذشته هستند، گفت: هفته گذشته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استناد به پاسخی که پیش‌تر در دولت قبل به نویسندگان طورمارهای بازبینی دستمزد داده شده بود، از ارائه پاسخ قانع کننده خودداری کردند.

به گفته محمدی عدم بازبینی دستمزدهای کارگران بر مبنای واقعیت‌های اقتصادی در حالی ادامه دارد که بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تقویبت قدرت خرید مزد بیگران یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت کنونی بوده است.

این فعال کارگری همچنین از مجاب کردن سازمان تامین اجتماعی از اجرای کامل قانون الزام به عنوان دیگر مطالبه طرح شده در اجتماع امروز نام برد و افزود: به باور کارگران حاضر در این اجتماع قرارداد جدید خرید خدمات بیمه تکمیلی در حالی به تازگی منعقد شده است که طبق «قانون الزام» هیچ بیمه شده شاغل یا بازنشسته‌ا‌ی نباید بابت نیازهای درمانی خود هرینه بپردازد.

وی در ادامه از اعتراض تجمع کنندگان امروز نسبت به استمرار اجرای شیوه نامه «استاد و شاگردی» خبرداد و گفت: به باور کارگران شاغل و بازنشسته‌ای که در اجتماع امروز حضور داشتند اجرای شیوه نامه جدید استاد شاگردی باید مانند تغییراتی که از سوی دولت سابق در حوزه کار و تامین اجتماعی ایجاد شد، متوقف شود.

وی در تشریح آنچه در اجتماع امروز کارگران گذشته، اظهار کرد: در ابتدای برگزاری این تجمع صنفی به کارگران اجازه حضور در محوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده نشد و درنتیجه کارگران حاضر اجتماع خود را به درون ساختمان مسجد صاحب الزمان که در مجاورت ساختمان وزارتخانه قرارداد منتقل کردند.

محمدی بابیان اینکه پس از گذشت چند ساعت از حضور کارگران در مسجد، هیچ مقام مسئولی از وزارتخانه حاضر نشد تا برای پاسخگویی در جمع آن‌ها حاضر شود، گفت: در ‌‌نهایت حاضرین با خروج از ساختمان مسجد و حضور مجدد در محوطه وزارت کار بیانیه‌ای را خوانند و اجتماع اعتراضی خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز