خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

تعزیه، بهترین الگوی عزاداری شیعیان در جهان، استان اصفهان و شهر نوش‌آباد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: تعزیه، بهترین الگوی عزاداری شیعیان در جهان، استان اصفهان و شهر نوش آباد است که مفاهیم بلند آن درهمه زوایای زندگی مردم قابل مشاهده است.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: تعزیه، بهترین الگوی عزاداری شیعیان در جهان، استان اصفهان و شهر نوش آباد است که مفاهیم بلند آن درهمه زوایای زندگی مردم قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام «محمد قطبی» روز گذشته در حاشیه آیین سنتی و مذهبی خیمه برداری نوش آباد در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این مطلب افزود: تعزیه، در مرحله اول، بزرگداشت ایام عاشورا و تعزیت به مقام شامخ اهل بیت معصوم علیهم السلام است.

وی اظهار داشت: از دیدگاه دوم، تعزیه یک الگوی هنری است که مجموعه‌ای از هنرهای مختلف به ویژه هنر نمایش را شامل می‌شود و در کنار آن صنایع دستی است که در قالب ساخت ادوات نمودار می‌شود.

وی تاکید کرد: تعزیه، ترکیبی از عزاداری و هنر است که چون ابزاری برای انتقال مفاهیم عاشوراست، ماندگار و پایدار شده است.

وی تصریح کرد: خون امام حسین علیه السلام، خون خدا و پایدار است و ما معتقدیم، هرچیزی که با آن حضرت پیوند بخورد، جاودانه خواهد شد و هنر تعزیه نیز چون با عاشورا و حماسه حسینی متصل شده است، لذا ماندگار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: زاویه سوم در تعزیه، به ویژه در خیمه برداری نوش آباد، جمعیت انبوه مردم و استقبال آن‌ها از این مراسم است که باید به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای انتقال معارف اسلامی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: تعزیه، بهترین الگوی هنری و نمایشی است چون مردم، آن را می‌بینند، از آن خسته نشده و آموزه‌های آن نیز ماندگار است.

قطبی تاکید کرد: مردم در تماشای تعزیه، نسبت به سایر هنر‌ها، صحنه‌های نمایش ر ا نزدیک به واقعیت حس کرده و با آن پیوند برقرار می‌کنند.

آیین سنتی و مذهبی خیل عرب نوش آباد، در عصر یازدهم محرم، برگزار شده و واقعه عاشورا را بازآفرینی می‌کند. این مراسم به عنوان میراثمعنوی کشور ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز