خبرگزاری کار ایران

قوانین 80 سال قبل ثبت اسناد و املاک، کارایی خود را از دست داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۷

نحوه عملکرد سازمان ‌ثبت‌اسناد و املاک، ‌زمین‌خواری ‌را کاهش می‌دهد.

ایلنا - تبریز: دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: نقش موثر سازمان ‌ثبت‌اسناد و املاک، در بهداشت قضایی، قضازدایی و کاهش دعاوی محاکم قضایی و نظام بخشی تعاملات اجتماعی و صیانت از حقوق مردم در رابطه با دعاوی ثبت اسناد و املاک برکسی پوشیده نیست.

به گزارش ایلنا از تبریز، وحید کاظم زاده در نشست آشنایی و بررسی مشكلات حقوقی مربوط به ثبت اسناد و املاک در ایران که در محل خانه ستارخان برگزار شده بود یکی از علل پدیده زمین خواری را مکانیزه نبودن اطلاعات زمین و املاک دانست و گفت: اگر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای زمین ها و املاک به شکل نظام مند و مکانیزه شناسنامه صادر کند و مالک آنها مشخص باشد، پدیده ای مانند زمین خواری کمتر بروز می کند.

وی با بیان اینکه تحقق کامل سیستم کاداستر، هم زمین خواران را به راحتی شناسایی می کند و هم افرادی که زمین آنها تصرف شده است می توانند احقاق حق داشته باشند افزود: بخش عظیمی از تصرف اراضی و زمین خواریها توسط ارگان های دولتی و تعاونی های مسکن انجام می شود و چنانچه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاعات مربوط به زمین و ملک را نظام مند و مکانیزه کند، حتی برخی از ارگان های دولتی نیز نمی توانند اقدام به تصرف اراضی بدون مالک کنند.

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی با بیان اینکه در مورد جلوگیری از زمین خواری خلاء قانونی وجود دارد، افزود: قوانینی که در این زمینه وجود دارد یا به درستی اجرا نمی شود و یا در مواردی همین نقطه ضعف موجب می شود که حقوق برخی از افراد تضییع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز