خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در منطقه خبر داد:

اعتراض کارگران ۴ فاز عسلویه به تصمیم جدید وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۳۹

چکیده: «علت اصلی این اعتراض، تصمیم اخیر وزارت نفت در خصوص توقف موقت پروژه‌های عمرانی‌ نا‌تمام و تزریق بودجه این پروژه‌ها برای حمایت از پروژه‌های نفتی رو به اتمام است.»

یک فعال کارگری از ادامه اعتراض صنفی جمعی از کارگران شاغل در فازهای ۱۳،۱۴، ۲۲ و ۲۴ منطقه ویژه عسلویه به وضعیت نامبهم شغلی‌شان پس از تصمیمات اخیر وزارت نفت خبر داد.

«ناصر آغاجری» در این باره به ایلنا گفت: علت اصلی این اعتراض، تصمیم اخیر وزارت نفت در خصوص توقف موقت پروژه‌های عمرانی‌ نا‌تمام و تزریق بودجه این پروژه‌ها برای حمایت از پروژه‌های نفتی رو به اتمام است.

وی افزود: بر اساس این سیاست جدید، وزارت نفت «تا اطلاع ثانوی» تنها اعتبارات مالی مورد نیاز برای تکمیل و راه‌اندازه فازهای رو به اتمام ۱۲،۱۸ و ۱۷ منطقه عسلویه را تامین خواهد کرد.

به گفته این فعال صنفی کارگری، در پی تصمیم جدید وزارت نفت، فعالیت شرکت‌های پیمانکاری در فازهای تکمیل نشده ۱۳،۱۴، ۲۲ و ۲۴ به رغم حضور کارگران در محل کار و آمادگی آن‌ها برای فعالیت روزانه متوقف شده‌ است.

گفتنی است، کارگران مدعی‌اند در پی استقرار وضعیت تازه، حدود ۹۰ درصد کارگران شاغل در فازهای ناتمام تعدیل شده‌اند و از آنجا که بیشتر این کارگران بابت مطالبات گذشته نیز از کارفرمایان طلبکارند در حال حاضر چند روزی است که اقدام به اعتراض صنفی کرده‌اند.

به گفته آغاجری وضعیت شغلی این کارگران به این دلیل مبهم است که در منطقه عسلویه به دلیل اجرای قانون کار مناطق ویژه نه تنها حقوق تصریح شده در قوانین کار و تامین اجتماعی که در سایر نقاط کشور جاری است رعایت نمی‌شوند بلکه هیچ نهاد بی‌طرفی نیز برای رسیدگی به امور صنفی کارگران وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز