خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان مازندران:

افزایش دو برابری نرخ بیمه تکمیلی در توان بازنشستگان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۲۳

چکیده: «در حالی که نرخ تورم از سوی بانک مرکزی ۳۲ درصد اعلام شده حقوق بازنشستگان در سال جاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.»

دبیر خانه کارگر مازندران افزایش دو برابری نرخ بیمه تکمیلی را خارج از توان بازنشستگان دانست و گفت: بازنشستگان در شرایط فعلی توانایی تامین مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند.

به گزارش ایلنا از ساری، «نصراله دریابیگی» دبیر خانه کارگر استان مازندران که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع کارگران بازنشسته استان سخن می‌گفت، متوسط دریافتی مستمری بگیران استان را ۶۳۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: وقتی متوسط سبد کالا در خانواره ۵ نفره یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است، دریافتی ۶۳۳ هزار تومانی بازنشستگان به معنای فاجعه است.

این فعال کارگری با انتقاد از عدم تناسب میان افزایش مستمری بازنشستگان و تورم گفت: در حالی که نرخ تورم از سوی بانک مرکزی ۳۲ درصد اعلام شده حقوق بازنشستگان در سال جاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

دریابیگی هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر مشکلات عمده بازنشستگان یاد کرد و گفت: مقرر شده بود هدفمندی یارانه‌ها کمک حال اقشار ضعیف جامعه باشد در حالیکه نحوه اجرای این طرح کمر جامعه کارگری را خم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تبعیض زیادی بین دو گروه بازنشستگان وجود دارد و بازنشستگان تأمین اجتماعی مشمول کمک‌های دولت نشده‌اند اما بازنشستگان کشوری با تکیه بر بودجه دولت حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و همه‌ساله نیز دولت برای افزایش حقوق آن‌ها وجه قابل توجهی را درنظر می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز