خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه به ایلنا خبرداد:

اگر پاسخ احمدی‌نژاد قانع کننده نباشد کارت زرد می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۶

نمایندگان در صورت قانع کننده نبودن پاسخ احمدی‌نژاد به او کارت زرد خواهند داد اما متاسفانه آیین نامه هنوز نتوانسته برای مرحله بعد از کارت زرد پیش بینی خاصی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق آیین نامه این‌بار سوال از رییس جمهور به خود ایشان تحویل داده می‌شود تا یکی از معاونین یا وزراء برای ارایه توضیح و پاسخ به کمیسیون مراجعه کنند.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ارجاع طرح سوال از رئیس جمهور به کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: طرح سوال از احمدی‌نژاد پس از تفکیک موضوع به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به چگونگی ارجاع این طرح به این کمیسیون همچنین افزود: طرح سوال از رئیس جمهور براساس آیین نامه باید ابتدا تفکیک موضوعی و بعد به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

وی در ادامه افزود: طرح سوال از احمدی‌نژاد بعد از بررسی هیات رئیسه به طور کامل به کمیسیون برنامه و بودجه که کمیسیونی فرابخشی است تحویل داده شده است.

کاتب با اشاره به تغییر شیوه سوال از رییس جمهور در آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق آیین نامه این‌بار سوال از رییس جمهور به خود ایشان تحویل داده می‌شود تا یکی از معاونین یا وزراء برای ارایه توضیح و پاسخ به کمیسیون مراجعه کنند. اگر جواب قانع کننده بود به هیات رییسه اعلام و سوال از دستور کار خارج می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر پاسخ وزیر قانع کننده نباشد به هیات رییسه ارجاع و در صحن علنی رسیدگی می‌شود. در آیین نامه پیشین رییس جمهور خود باید برای پاسخگویی در صحن علنی مجلس حاضر می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که اگر پاسخ وزیر قانع کننده نبود طرح سوال به چه مرحله‌ای خواهد رسید گفت: اگر پاسخ وزیر مربوطه قانع کننده نبود رییس جمهور برای پاسخگویی به صحن علنی دعوت می‌شود.

نماینده گرمسار با توجه به شیوه پاسخگویی احمدی‌نژاد به سوال پیشین مجلسیان در ادامه تصریح کرد: نمایندگان در صورت قانع کننده نبودن پاسخ احمدی‌نژاد به او کارت زرد خواهند داد اما متاسفانه آیین نامه هنوز نتوانسته برای مرحله بعد از کارت زرد پیش بینی خاصی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز