خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی رئیس دادگستری استان خوزستان:

مردم از کارکنان دستگاه قضایی انتظار بیشتری دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۸۵

اقدامات اگر با پژوهش و آموزش همراه باشد، خدمت بیشتری می‌توان به مردم و نظام اسلامی کرد.

ایلنا: معاون فرهنگی رئیس دادگستری استان خوزستان گفت: کارکنان دستگاه قضایی باید از مسائل اجتماعی پیرامون خود آگاهی داشته باشند چراکه مردم از کارکنان این دستگاه بیشتر از کارکنان سایر دستگاه‌ها انتظار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در همایش آشنایی با عرفان‌های نوظهور و شیطان پرستی، که در مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز برگزار شد، اظهار داشت: امروز نظام اسلامی ایران که برخاسته از مکتب تشیّع است، مورد آماج فرهنگی دشمنان است و برکسی پوشیده نیست که دشمن قسم خورده است تا نظام اسلامی را از درون خالی کند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام وقتی دیدند از راه تهاجم فیزیکی نمی‌توانند بر کشور ایران مسلط شوند، از راه فرهنگی هجوم آوردند و به ویژه جوانان و بنیان خانواده را مورد هدف قرار دادند.

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان گفت: مردم از مدیران، کارکنان و حتی مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی، به عنوان کسانی که با حقوق و قوانین آشنایی دارند، انتظار بیشتری دارند و از همین رو برآن شده‌ایم تا با عنایت خداوند، این دوره‌ها را به صورت مستمر برگزار کنیم. اقدامات اگر با پژوهش و آموزش همراه باشد، خدمت بیشتری می‌توان به مردم و نظام اسلامی کرد.

در ادامه این همایش، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان اهواز اظهار داشت: آشنایی افراد با ماهیت فرقه‌های انحرافی، به تقویت مبانی اعتقادی و گام برداشتن در مسیر اهل بیت کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین دبیری گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از اثرگذاری دشمن بر یک مکتب، شناخت اندازه تهاجم دشمن است.

وی ادامه داد: هم اکنون از ۱۸۰۰ شبکه ماهواره‌ای فعال در منطقه خاورمیانه، ۳۰۰ سایت مربوط به وهابیت است. همچنین در هر حج تمتّع ۲۰ میلیون کتاب درخصوص وهابیت بین حجاج توزیع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دبیری تصریح کرد: این همه دشمنی نشانه درخشش تشیع در جهان است و قطعاً دشمنان به اندازه‌ای که هزینه می‌کنند موفق نبوده‌اند؛ اما، نباید از توطئه‌ها و اقدامات آنان به سادگی گذشت.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین حمید نگارش، سخنران اصلی این همایش، به تشریح ماهیت فرقه‌های نوظهور رایج پرداخت و گفت: بر خلاف دوران مدرنیته که دین ستیزی رواج یافت؛ در دنیای پست مدرن امروز، به واسطه سرخوردگی بشر از عقل مدرن، اقبال به دین در حال شکل گیری است. از سوی دیگر مباحثعرفانی همواره برای افراد جذابیت داشته است.

وی ادامه داد: فعالیت این نوع فرقه‌ها در ایران، تمهیدات امنیتی و سیاسی شدید فرقه‌ها، تولید و تکثیر رقبای اسلام و فرقه سازی، شناخت باطل برای شناخت حق و تلاش غرب برای مدیریت گرایش جهانی به معنویت، از دیگر دلایلی است که ضرورت طرح این مباحثرا نشان می‌دهد.

نگارش اظهار داشت: دایره المعارف آیین جدید انگلستان، ۲۵۰۰ آیین و فرقه جدید را معرفی می‌کند و ملکم همیلتون جامعه‌شناس حوزه دین می‌گوید که پنج هزار آیین جدید در دنیا وجود دارد، اما تعداد این فرقه‌ها در کشور ۵۰ مورد است که رایج‌ترین آن‌ها اوشو، دالایی لاما، سای بابا، فالون دافا، رام ا…، اکنکار، عرفان سرخپوستی، کابالا، شیطان پرستی و جریان پائولو کوئیلو است.

وی گفت: نادیده گرفتن وجود خدا و انکار وجود مبداء حکیم و واجب الوجود بالذات در بیرون از انسان، شادمانی به عنوان هدف غایی زندگی، نفی عقلانیت و فلسفه و منطق و پیروی صرف از استاد، مخالفت با ادیان الهی، شریعت ستیزی و فقه گریزی(در عین برخورداری از دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی برای پیروان)؛ از ویژگی‌های مشترک فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور است.

نگارش، گسترش اسلام خواهی و بیداری اسلامی در سراسر دنیا، پذیرش جنگ نرم و ابزارهای آن - همچون فرقه سازی و درک دقیق علل گرایش به فرقه‌ها، اعم از معنویت خواهی و مشکلات روحی، اثر پذیری از تبلیغات، سوء رفتار مدعیان دینداری، استفاده سران فرقه‌ها از اعمال خارق العاده و ضعف تربیت دینی - را از راهکارهای مقابله و مصون سازی در برابر عرفان‌های کاذب برشمرد.

وی درخصوص راهکارهای عملی مقابله با عرفان‌های نوظهور و شیطان پرستی، بیان داشت: جامعیت دین، ترویج عقلانیت دین، تبیین و مبارزه با انحرافات و خرافات، تبلیغ عملی دین، پاسخ گویی به شبهات، معرفی عرفان اسلامی و ویژگی‌های عارفان مسلمان، تقویت نهاد خانواده و تقویت ارتباط عاطفی با نسل جوان، مانع گرایش افراد جامعه به عرفان‌های کاذب است.

این همایش که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و با حضور کارکنان دادگستری خوزستان و ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان، همچنین جمعی از سران عشایر استان برگزار شد؛ دومین همایش از دوره‌های فرهنگی - آموزشی دفاع از حریم تشیّع است که با همکاری حوزه علمیه شهرستان قم برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز