خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگران بازنشسته مازندران:

ضعف تأمین اجتماعی کارگران را محتاج بیمه‌های خصوصی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۱۳

چکیده: «خدمات‌دهی به بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های ملکی این سازمان نتوانسته است رضایت بازنشستگان را جلب کند، به همین دلیل بازنشستگان از سال ۸۹ با پرداخت حق بیمه اضافه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند تا بخشی از مشکلات درمانی ناشی از ضعف خدمات تامین اجتماعی رفع شود.»

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مازندران از انعقاد تفاهم نامه ارائه بیمه تکمیلی با شرکت بیمه دانا انتقاد کرد و گفت: بیمه دانا سابقه خوبی در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان ندارد.

«نصرالله دریابیگی» در این باره به ایلنا گفت: کانون‌های استانی بازنشستگان تامین اجتماعی به غیر از دوره گذشته(۹۱)، طی دو دوره با بیمه تکمیلی دانا قرار داد منعقد کرده بودند که بازنشستگان در هیچ یک از این دوره‌ها خدمات مناسبی را از این شرکت بیمه گر دریافت نکرده‌ بودند.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته در ادامه با اشاره به نارضایتی بازنشستگان از دو شرکتی که طی سه سال اخیر عهده‌دار بیمه تکمیلی آنان بوده‌اند، گفت: چرا اعضای کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی سوابق شرکت‌های بیمه دی و دانا را مورد توجه قرار نمی‌دهند و به صورت دوره‌ای کارگران را مجبور به دریافت خدمات بیمه تکمیلی از این شرکت‌ها می‌کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مازندران در ادامه به اصل برقراری نظام بیمه تکمیلی و دریافت پول اضافه از کارگران بابت خدماتی که «پیش‌خرید» کرده‌اند تردید وارد کرد و ضعف در خدمات درمان تامین اجتماعی را باعثنیاز کارگران به بیمه تکمیلی عنوان کرد.

او مسئولان تأمین اجتماعی را موظف به اجرای «قانون الزام» دانست وافزود: تامین اجتماعی مکلف است بر اساس قانون الزام تمامی نیازهای درمانی بیمه‌شدگانش را بدون دریافت پول برطرف کند. چرا که کارگران این خدمات را پیش‌خرید کرده‌اند.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان مازندران، خدمات‌دهی به بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های ملکی این سازمان نتوانسته است رضایت بازنشستگان را جلب کند، به همین دلیل بازنشستگان از سال ۸۹ با پرداخت حق بیمه اضافه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند تا بخشی از مشکلات درمانی ناشی از ضعف خدمات تامین اجتماعی رفع شود.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در مسیر تحمیل هزینه‌های درمانی مختلف که پیش از این هزینه‌اش را از کارگران دریافت کرده است حرکت می‌کند، افزود: با وجود آنکه این هزینه‌های اضافی به کارگران تحمیل می‌شود، آنان از این خدمات رضایت ندارند.

دریابیگی با بیان اینکه کسر از حقوق بازنشستگان جهت اجرای بیمه تکمیلی می‌بایست با رضایت آن‌ها انجام شود، اظهار داشت: رفع این نارضایتی نیازمند برنامه‌ریزی مدیران سازمان تامین اجتماعی است اما به‌ نظر می‌رسد که عزمی جدی برای حل این موضوع در بدنه مدیریتی سازمان وجود ندارد.

او در ادامه یاد آور شد: در حال حاضر بازنشستگان تامین اجتماعی ماهانه سه بار حق بیمه پرداخت می‌کنند که نخستین بار توسط دولت با پرداخت سرانه درمان صورت می‌گیرد و دوم بار از طریق کسر ماهانه و درج آن در فیش حقوقی و در ‌‌‌نهایت سوم بار، کسر اجباری مبالغی از حقوق ماهانه آنان تحت عنوان بیمه تکمیلی است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش چند برابری هزینه‌های خدمات درمانی از سوی شرکتهای بیمه گر ابراز نارضایتی کرد و گفت: این شرکت‌های خصوصی در طول سه سالی که بازنشستگان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند، هزینه‌های حق بیمه‌ کارگران را سه برابر افزایش داده‌اند.

او گفت: با وجود اینکه بیمه دی سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان بابت هر نفر حق بیمه دریافت می‌کرد و در ازای آن خدمات قابل قبولی ارائه نمی‌کرد، اما در تفاهم نامه اخیری که با بیمه دانا منعقد شده است این رقم به ۲۱ هزار ۷۰۰ تومان رسیده است.

دریابیگی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشور با بیمه دانا تفاهم نامه جدیدی منعقد کرده‌اند، همچنان مشکلات بازنشستگان ادامه دارد بطوری که گفته می‌شود برخی کانون‌های بازنشستگی در شهرستان‌ها بیمه دانا را برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی انتخاب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز