خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن سینماداران بیان کرد:

تا پایان سال بسیاری از سینماها تعطیل می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۵

هیات مدیره انجمن سینمادارن امروز صبح جلسه‌ای فوری با ایوبی برگزار کردند و نگرانی‌های خود را درباره آخرین وضعیت سالن‌های سینمایی و ادامه حیات آنها مطرح کردند.

ایلنا: دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از وضعیت خراب سالن‌های سینمایی و نگرانی گسترده مدیران سینما‌ها در کشور خبر داد.

محمدرضا صابری(دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام این مطلب افزود: متأسفانه وضع سالن‌های سینمایی امروز اصلاً مطلوب نیست و همین امر باعثنگرانی‌های شدیدی در بین سینماداران شده و آن‌ها را مجبور کرده است تا مشکلات خود را با وزارت ارشاد در میان بگذارد.

وی ادامه داد: میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده به هیچ عنوان خوب نیست و همین امر نه تنها نگرانی بعضی از صاحبان فیلم‌ها را به دنبال داشته بلکه باعثنگرانی بسیاری از مدیران سالن‌های سینمایی شده است. و اگر این وضعیت اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد باید منتظر اتفاقات بدی بود.

صابری با تأکید بر لزوم به کارگیری یک راه‌حل جدی برای حل این مسئله گفت: اکثر سینماهایی که در کشور فعال هستند نگران ادامه حیات خود هستند و اگر این گونه وضعیت ادامه پیدا کند تا پایان سال بسیاری از سالن‌های سینمایی تعطیل می‌شود. تعدادی از آن‌ها نیز که امروز فعالیت می‌کنند و یا چراغشان روشن است فقط به دنبال این هستند که به حیات خود ادامه دهند و بیشتر آن‌ها سوددهی ندارند.

دبیر انجمن سینماداران با اشاره به اینکه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً باید برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشند، افزود: امروز صبح هیئت مدیره انجمن سینماداران به نمایندگی از سینماداران سراسر کشور با محمد احسانی معاون فعالیت‌ها و سرپرست معاونت آثار دیدار داشتیم و در این دیدار درباره مشکلات سالن‌های سینمایی و وضعیت فیلم‌ها و همچنین آینده سالن‌های سینمایی گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: در این دیدار که مدیرکل امور اداره سینما‌ها نیز حاضر بود؛ اعضای یک هیئت مدیره آخرین وضعیت سالن‌های سینمایی را روشن و تبیین کردند و تأکید کردند که ادامه این روند برای سالن‌های سینمایی دیگر امکان‌پذیر نیست و محل نگرانی جدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز