خبرگزاری کار ایران

پنج جایزه جشنواره مذهب امروز برای سینمای ایران

کد خبر : ۱۱۴۷۹۳

در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مذهب امروز، پنج جایزه در بخشهای مختلف به نمایندگان سینمای ایران رسید.

ایلنا: فیلم‌های ایرانی در جشنواره مذهب امروز در کشور ایتالیا خوش درخشیدند و جوایز متعددی را به ارمغان آوردند.

به گزارش ایلنا، در این جشنواره که از دهم تا بیست و یکم مهر ماه سال جاری در ترنتو و چند شهر دیگر کشور ایتالیا برگزار شد، فیلم سینمایی ملکه ساخته محمدعلی باشه آهنگر دو جایزه هیات داوران فوروم حقوق بشر و لوح افتخار هیات داوران مسابقه بین الملل را از آن خود کرد. هیات داوران بین‌الملل در بیانیه خود نوشتند: «انتخاب برای بازنمایی جنگ ایران – عراق در جای خود تصمیمی مهم و شجاعانه است. توان خلق تصاویری فرا واقعی، ‌گاه بامزه، اغلب غم انگیز و عمدتا سرشار از تردیدی اخلاقی یکی از دستاوردهای اصلی فیلم است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم لوح افتخار را به «ملکه» اهداء می‌کنیم.»

متن بیانیه هیات داوران در تمجید از ارزش‌های فیلم سینمایی ملکه به شرح زیر بود:

The choice of presenting the Iran - Iraq War is in itself an important and courageous decision. The ability to create surreal images، sometimes funny، often sad and mostly full of moral uncertainty - is one of the major achievements of the film. For those reasons we chose to award a special mention to the film Queen.

«ملکه» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی است که در عرصه داخلی و خارجی موفق به دریافت جوایز متعددی شده و به گواه کار‌شناسان از بر‌ترین آثار سینمای دفاع مقدس به شمار می‌رود.

همچنین «خرس» ساخته خسرو معصومی که در بخش رقابتی «مردان – زنان» به نمایش در آمده بود، به دلیلِ تاکید بر لزومِ وجودِ فرصت‌های برابر برای مردان و زنان، تنها جایزه این بخش را از آن خود کرد.

در بخش افق‌های جدید، جایزه به فیلم کوتاه «بهشت کجاست؟» ساخته فاطمه قدیری نژادیان رسید.

هیات داوران سیگنیس نیز لوح افتخار خود را به «در انتظار معجزه» ساخته رسول صدرعاملی اهداء کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز