خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

جزئیات قرارداد ۳ ساله بازنشستگان و بیمه مکمل دانا / تصویر قرارداد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۹

چکیده: «در تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی میان هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و شرکت بیمه دانا منعقد شده است، موارد قابل تأملی به چشم می‌خورند که ایلنا برای اطلاع رسانی به جامعه بازنشستگان و دریافت نظرات آنان، برای اولین بار اقدام به انتشار متن کامل این قرار داد می‌کند.»

در تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی میان هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و شرکت بیمه دانا منعقد شده است، موارد قابل تأملی به چشم می‌خورند که ایلنا برای اطلاع رسانی به جامعه بازنشستگان و دریافت نظرات آنان اقدام به انتشار متن کامل این قرار داد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی سه سال گذشته، با توافق کانون صنفی بازنشستگان و سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات مکمل درمانی به حدود ۲ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان با پرداخت هزینه اضافه به شرکت‌های خصوصی بیمه‌گر سپرده شده است.

هرچند دریافت پول اضافه بابت بیمه مکمل از کارگرانی که با پرداخت ماهانه ۳۰ درصد از حقوقشان خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی را «پیش‌خرید» کرده‌اند تخلف از قانون الزام تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، اما در قرارداد جدیدی که در تاریخ ۲۷ مهرماه از جانب کانون صنفی کارگران بازنشسته و شرکت بیمه دانا منعقد شده است مواردی وجود دارد که به وضوح حتی نافی معیارهای حقوقی یک قرارداد عادلانه‌اند.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با شرکت بیمه دانا منعقد کرده است، نیازهای درمانی کارگران بازنشسته برای یک دوره «سه ساله» توسط این شرکت تأمین خواهد شد و تمدید قرارداد «متناسب با تعرفه سال بعد» خواهد بود.

از جمله موارد بحثبرانگیز این تفاهم نامه مربوط امکان تمدید سیستماتیک این تفاهم نامه برای یک دوره مستمر سه ساله است. در متن قرارداد آمده است: «… پس از تایید بیمه مرکزی[با تفاهم‌نامه تازه منعقد شده سال ۹۲-۹۳] … مقرر گردید تفاهم نامه مزبور برای یک دوره سه ساله تنظیم و با نرخ و شرایط سالهای بعد بر اساس عملکرد دوره قبل و متناسب با تعرفه‌های سال بعد و با توافق طرفین تمدید و اجرا شود…».

بر این اساس باید انتظار داشت که با چراع سبز مدیران سازمان تامین اجتماعی، شرکت بیمه دانا از سال ۹۲ تا ۹۶ به مدت چهار سال در مقام پیمانکار مطلق بیمه مکمل درمانی، خدمات خود را به حدود ۲ میلیون مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی با نرخ روز بفروشد.

انعقاد قرارداد طولانی مدت با یک شرکت بیمه‌گر از این جهت قابل تأمل است که عملکرد شرکت بیمه سابق طرف قرارداد پس از نوسانات اقتصادی سال گذشته، بسیاری از کارگران شاغل و بازنشسته را در ادارات این شرکت برای ماه‌ها سرگردان کرده بود و بخش قابل توجهی از آنان پس از ماه‌ها پی‌گیری هنوز نتوانسته‌اند هزینه درمان‌شان را از شرکت بیمه دی دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز