خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد امور مسکن در گفتگو با خبرنگار ایلنا:

مسکن مهر فاقد مکان‌یابی مناسب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۶۲

خیلی از این پروژه‌ها به دلیل عدم مکان یابی صحیح درست توجیه نشده‌ا‌ند و به همین دلیل به مشکل برخورد کرده‌اند / رشد جمعیت در منطقه نمی‌تواند پارامتر مناسبی برای ساخت به حساب بیاید و باید ضریب رشد جمعیت را معیار قرار دهیم.

یک کارشناس ارشد در امور مسکن مکان‌یابی را معیار مهمی دانست که در احداثخانه‌های مسکن مهر به این امر توجه نشده است.

بیت الله ستاریان کارشناس ارشد امور مسکن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص توقف مسکن مهر در شهرهای کم‌تر از ۱۵ هزار نفر اظهار داشت: اساسا در مسکن مهر باید جایگاه خاصی برای مطالعات مکان‌یابی وجود داشته باشد که تمام پارامترهای مکان‌یابی مورد سنجش قرار گرفته باشد.

وی به تشریح پارامترهای مکان‌یابی پرداخت و افزود: مشخصه‌هایی متعددی ازقبیل مسائل اقتصادی، جمعیتی، فرهنگی و جغرافیایی باید مد نظر قرار گیرد.

ستاریان با انتقاد به پروژه‌های مسکن مهر گفت: خیلی از این پروژه‌ها به دلیل عدم مکان یابی صحیح درست توجیه نشده‌ا‌ند و به همین دلیل به مشکل برخورد کرده‌اند.

این استاد دانشگاه توقف مسکن پروژه‌های مسکن مهر را به دلیل کم بود جمعیت پارامتر درستی ندانست و ادامه داد: رشد جمعیت در منطقه نمی‌تواند پارامتر مناسبی برای ساخت به حساب بیاید و باید ضریب رشد جمعیت را معیار قرار دهیم به عنوان مثال ممکن است یک منطقه به ۱۵ هزار نفر پتانسیل مناسبی برای رشد جمعیت در آینده داشته باشد و مسکن‌سازی در آن‌جا مقرون به صرفه باشد و منطقه‌ای با ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای رشد منفی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز