خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی نیروی انتظامی:

دو نفر در ماجرای استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۳

دو نفر در ماجرای استقبال از رییس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شدند / در این ماجرا باید هر فردی که کفش نداشت، دستگیر می‌شد اما یکی دو نفر بیشتر دستگیر شدند و البته دستگیری‌ها هم از سوی پلیس نبوده است.

ایلنا: معاون اجتماعی نیروی انتظامی بر این اعتقاد است که در زمینه برخورد با بدحجابی افراط نکرده است. به گفته او از نگاه دینی و مذهبی افراد دارای حریمی هستند که باید حفظ شود و وظیفه پلیس این است که برای حمایت از حقوق مردان و زنان ایرانی، این حریم را حفظ کند.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: دو نفر در ماجرای استقبال از رییس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شدند.

او ادامه داد: در این ماجرا باید هر فردی که کفش نداشت، دستگیر می‌شد اما یکی دو نفر بیشتر دستگیر شدند و البته دستگیری‌ها هم از سوی پلیس نبوده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره قانون حجاب و عفاف هم توضیح داد: حدود ۲۶ دستگاه در زمینه حجاب و عفاف مسئولیت دارند که فقط یکی از این دستگاه ها به وظیفه خود عمل می کند که آن هم پلیس است.

او با بیان اینکه متاسفانه دیگر دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نمی کنند و در این زمینه کوتاهی کرده اند، گفت: ما در این زمینه به شکل فرهنگی وارد شده‌ایم و اگر همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، قطعا شرایط بهتر می شود.

معاون اجتماعی ناجا معتقد است که در زمینه برخورد با بدحجابی افراط نکرده است و درباره درخواست رییس‌جمهور از پلیس برای عدم افراط و تفریط در بحثبرخورد با بدحجابی، گفت: هیچ کس نباید افراط کند و ما هم می‌خواهیم که در این حوزه افراط نشود، البته پلیس در این زمینه افراط نکرده است.

او با بیان اینکه از نگاه دینی و مذهبی حجاب به این معناست که افراد دارای حریمی هستند که باید حفظ شود، گفت: ‌ وظیفه پلیس این است که برای حمایت از حقوق مردان و زنان ایرانی، این حریم را حفظ کند.

منتظرالمهدی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که در بحثحجاب از روش‌های اغنایی، مجاب‌سازی و… استفاده کنیم و تنها در مقابل افرادی که به بدحجابی اصرار دارند، اقدامات سلبی انجام دهیم.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: اگر نهادهای مرتبط حداقل نیمی از وظیفه خود را در این زمینه انجام می‌دادند، امروز پلیس مجبور نبود که دست به کار سلبی بزند.

او درباره برخوردها و تخلف‌هایی که ممکن است از سوی ماموران در اجرای طرح امنیت اخلاقی سربزند، توضیح داد: قطعا در این حوزه اگر ماموری سلیقه‌ای رفتار کند، با او برخورد می‌شود.

منتظرالمهدی درباره گشت نسبت هم گفت: چنین چیزی وجود ندارد اما ممکن است مامور ما به رفتار افراد مشکوک شده باشد که در این صورت اقدام به سئوال کرده و درخواست کارت شناسایی می‌کند.

او درباره اینکه آیا در پنج سال گذشته در وضعیت حجاب و عفاف تغییری ایجاد شده یا خیر، گفت: ‌ باید در این زمینه پیمایشی انجام شود، ممکن است در بخش‌هایی وضعیت حجاب‌ بدتر شده باشد و در جای دیگر این مساله بهتر شده باشد.

معاون اجتماعی ناجا درباره راه اندازی تلویزیون ناجا هم گفت: ناجا نمی خواهد تلویزیون راه اندازی کند و برنامه ای در این زمینه ندارد.

او درباره استفاده از ماهواره هم گفت: قانون استفاده از ماهواره تاکنون تغییری نکرده البته ممکن است برخوردها متفاوت یا تعدیل شده باشد. اما به طور کلی ناجا موظف به اجرای برنامه‌ای است که به آن ابلاغ شده است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا «اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روز‌آمدی است» است، درباره برنامه‌های هفته ناجا، گفت: پلیس زمانی می‌تواند ماموریت خودش را انجام دهد که از اقتدار کافی برخوردار باشد که درگذشته این اقتدار در خشونت نمود پیدا می‌کرد و امروزه در هوشمندی پلیس‌ها وجود دارد.

منتظرالمهدی با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنیم، اظهارکرد: موضوع مهم‌تر این است که چگونه در اوج بمانیم.

او با اشاره به انجام نظرسنجی که چندی پیش از سوی موسسه گالوپ با عنوان احساس امنیت شهروندان ۱۴۳ کشور جهان هنگام پیاده‌روی در شب هنگام، اظهارکرد: مشابه این نظرسنجی را در معاونت اجتماعی ناجا با جامعه آماری کمتر انجام دادیم که بر اساس نتایج حاصل از آن تنها زنان چهار کشور و مردان سه کشور بیشتر از ایرانیان احساس امنیت می‌کردند.

منتظرالمهدی گفت: ایران یکی از امن‌ترین کشورها است و اگر در همین کشورهای منطقه، کشورهایی مانند عراق و سوریه را ببینید، تازه می‌فهمید امنیت یعنی چه که این دستاوردها در سایه ولایت فقیه به دست آمده است.

معاون اجتماعی ناجا همچنین با تشریح عناوین روزهای هفته ناجا که از سیزدهم تا نوزدهم مهرماه امسال آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس روز شنبه با عنوان «پیش‌بینی اجتماعی، آموزش و پیشگیری امنیت عمومی»، روز یکشنبه با عنوان «خانواده متدین، قانونمداری، آرامش و آسایش»، روز دوشنبه با عنوان «اعتماد، مشارکت و پاسخگویی»، روز سه‌شنبه با عنوان «دانش‌بنیان، پژوهش محوری و حرفه‌ای‌گرایی»، روز چهارشنبه با عنوان «نظم‌، اقتدار، کارآمدی و خدمت‌گذاری»، روز پنجشنبه با عنوان «ولایت‌مداری، تکلیف‌مداری و ایثار و شهادت» و روز جمعه با عنوان «جامعه ایمنی، حفظ ارزش‌ها و امنیت اجتماعی» نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز