خبرگزاری کار ایران

تعویق ۶ ماه حقوق کارگران پیمانکاری «پوشش راه»

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۲

تنها یک صورت وضعیت این شرکت ۲۰۰ میلیون تومان است که با پرداخت آن، حقوق کارگرانی که هم اکنون بیکار و بلاتکلیف هستند پرداخت خواهد شد.

کارگران شرکت پیمانکاری «پوشش راه» علی‌رغم خاتمه نیافتن مدت‌زمان قرارداد کاریشان، در ۶ ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر طبس با اعلام این خبر به ایلنا گفت: شرکت پوشش راه وابسته به بخش خصوصی، یکی از پیمانکاران وزارت راه و شهر سازی است که به سبب پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی این شرکت توسط این وزارت خانه، هم اکنون تعطیل شده و حقوق معوقه ۴۳ کارگر آن از فروردین ماه سال جاری به تعویق افتاده است.

او افزود: این شرکت پیمانکار جاده دیهوک به راه ور و همچنین دیهوک به فردوس است و اغلب کارگران آن با سوابق بالا به عنوان کارگر ساده، راننده ماشین آلات سنگین و نگهبان در این واحد فعال هستند.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارفرمای این شرکت با کارگران خود قرارداد ۶ ماهه امضاء می‌کند، اظهار داشت: قرار داد این ۴۳ کارگر از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۹۱ تا سوم شهریور ماه بوده است.

او میزان بدهی وزارت راه وشهر سازی به این پیمانکار را حدود ۲/۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تنها یک صورت وضعیت این شرکت ۲۰۰ میلیون تومان است که با پرداخت این صورت وضعیت، حقوق کارگرانی که هم اکنون بیکار و بلاتکلیف هستند پرداخت خواهد شد.

وعده‌های شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور عملی نشد

در همین رابطه، صادق کلانی رئیس اداره راه و شهر سازی دیهوک طبس، در خصوص مشکلات کارگران این شرکت پیمانکاری، به خبرنگار ایلنا توضیح داد: محور دیهوک به راه ور و همچنین دیهوک به فردوس پروژه ملی است وطرف قرار داد این پیمانکار شرکت ساخت وتوسعه راه کشور است که متاسفانه میزان بدهی به شرکت پوشش راه حدود سه میلیارد تومان بوده که بدلیل عدم اختصاص بودجه به این پروژه مطالبات پیمانکار به تعویق افتاده و به تبع کارگران نیز بیکار شده‌اند.

او گفت: طی بازدید دو ماه گذشته مسئول حوزه نظارت شرکت ساخت و توسعه راههای کشور از این پروژه کلیه مشکلات این پیمانکار برسی وقول داده شد علاوه بر تامین و تحویل «قیر» حواله‌ای به این شرکت، نسبت به پرداخت صورت وضعیتهای مالی آن اقدام شود که متاسفانه تا کنون این وعده محقق نشده است.

به گفته وی شرکت پوشش راه در گرفتن مطالبات خود قبل از سال ۹۱ هیچ مشکلی نداشت اما در سال جدید به سبب عدم اختصاص بودجه ناچار شد واحد پیمانکاری خود را تعطیل و کارگران خود را قبل از اتمام قراردادشان تعدیل کند.

کلانی در خاتمه با ابراز امیدواری در خصوص رفع مشکل پیمانکار و پرداخت حقوق کارگران، گفت: شرکت همراه کویر که مجری پروژه محور دیهوک به بیرجند بود نیز در سال گذشته پیش اتمام پروژه خود به دلیل مشکلات مالی مشابه تعطیل و کارگرانش نیز بیکار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز